گزارش ها

قتل مولوی عبدالرقیب ثابت می سازد که زیر کاسه نیم کاسه است

کابل/30/دلو/باختر گزارش خبری

کشته شدن مولوی عبدلرقیب تخاری را که وزیر امور مهاجرین رژیم طالبان بود، نباید ساده نگاشت بل نگاهی به حاشیه های قتل انداخت و تا به نحوی حقیقت را یافت.
با آنکه حقیقت یابی  درچنین قتل مرموز ساده و آسان نیست ولی درنگاه نخست این مساله در ذهن تداعی می کند که دست استخبارات منطقه درپی آن وجود داشته  است .
گزارشگر آژانس باختر مینویسد، مبرهن است که پاکستان به آسانی وساده گی  حاضر نمی شود از منافع بگذرد که برخی حلقه های وابسته طالبان درتامین آن عمل می کنند.
بعید نیست که استخبارات منطقه در وجود حلقه های مشخص طالبان ،منافع منطقه یی را دنبال می کند ، این دیگر حدس وگمان نیست بل حقیقتی تلخی است که زمامداران پاکستانی درعملکرد های شان درقبال  جنگ وصلح افغانستان ،دریک دهه گذشته از خود نشان داده اند.
استفاده ابرازی از طالبان ،در معادلات سیاسی  منطقه ،موجودیت لانه ها ومراکز آموزشی  آنها در پاکستان ازجمله مواردی اند که حدس وگمان را دور می سازد که ساخته است، گذشته  از آن  هرزمانی که از صلح ومذاکرات سخن درمیان آمده  است در پاکستان یا شماری از طالبان زندانی  شده اند و یا هم کشته و این بار نیز چنین گردیده است .
بنابر گزارش ها مولوی عبدالرقیب تخاری ازجمله طالبان بود که میخواست سرانجام  گره معضل افغانستان  گشاده شود  ومردم  افغانستان نه از راه جنگ بل از طریق  مذاکره به تفاهم برسند.
این گونه قتل های مرموز فقط یک مساله را روشن می سازد که استخبارات منطقه می خواهد با چنین حرکات روند صلح را به عنوان حربه ای  فشار در اختیار  داشته باشد.
از اینجاست که زعامت  افغانستان بارها تاکید کرده است که اگر پاکستان ومتحدان افغانستان صادقانه در راستای تامین صلح و روند مذاکرات افغانی کمک کنند ، صلح  درافغانستان تامین می گردد.
قتل مولوی عبدالرقیب ثابت می سازد که زیر کاسه نیم کاسه است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا