جهان

وزیر امور خارجه هند : خواستار افزایش تنش با پاکستان نیستیم

دهلی جدید -ایرنا- '8 جوت – باختر
سوشما سواراج' وزیر امور خارجه هند امروز چهارشنبه در دیدار با مقامات چین و روسیه گفت ،دهلی جدید خواستار افزایش تنش با اسلام آباد نیست و بردباری لازم را در خصوص تنش بین 2 کشور خواهد داشت. .
به گزارش ایرنا، به نقل از روز نامه ' تایمز اف ایندیا' ، سوشما سواراج در دیدار سه جانبه هند، چین و روسیه  در شهر 'وجان' چین ،از بمباران پایگاه های شبه نظامیان در پاکستان دفاع کرد  و اعلام کردکه این حمله یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از حملات بیشتر گروه جیش محمد بوده است.
مقام های هندی دیروزاعلام کردند که 12 جنگنده میراژ 2000 نیروی هوایی آنکشور  در ساعت 4 صبح دیروز سه شنبه، سه منطقه 'بالاکوت'، 'مظفرآباد' و 'چاکوتی' در پاکستان را بمباران کردند..
این حمله چند روز پس از وقوع حادثه تروریستی پلواما واقع در ایالت جامو و کشمیر هند اتفاق افتاد.
در حمله روز پنجشنبه 25 ماه دلو به نیروهای نظامی هند بیش از 40 نیروی نظامی هند کشته شدند.
وزیر امور خارجه هند گفت که حمله اخیر گروه تروریستی جیش محمد به نیروهای نظامی هند در منطقه پلواما با حمایت پاکستان انجام شده است.
وی افزود:اقدام هند به کشورها یادآور کرد که در برابر تروریسم اقدام قاطع انجام خواهد شد.
سوارج خاطرنشان کرد اهداف بمباران شده در پاکستان به صورت دقیق انتخاب شده بود تا به غیر نظامیان آسیبی وارد نشود و تنها پایگاه تروریست ها تخریب شود.
این درحالی است که پاکستان ،وارد شدن تلفات سنگین در بمباران جنگنده های هند را رد کرد و اعلام کرد که جنگنده های نیروی هوایی هند پس از مواجه شدن با دافع  هوای پاکستان، بمب های خود را در مناطق خالی از سکنه رها کردند..
با تشدید تشنج میان دهلی جدید و اسلام آباد ،شارژدافیر هند در اسلام آباد به وزارت امور خارجه این کشور احضار شده است بود.
ارتش پاکستان نیز هند را به پاسخ متقابل و غافلگیرانه تهدید کرده است.
این نخستین بار از سال 1971 میلادی تاکنون است که جنگنده‌های نیروی هوایی هند از خط واقعی کنترل مرز کشمیر عبور کرده و وارد حریم هوایی پاکستان شدند.
آشنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا