سیاست

داکتر زلمی خلیل زاد با رییس شورای عالی صلح ملاقات کرد

کابل ۷  اسد باختر 
داکتر زلمی خلیلزاد فرستاده خاص وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان عصر دیروز با محمد کریم خلیلی رییس شورای عالی صلح دیدار کرد.
در این دیدار روی روند صلح افغانستان و پیشرفت های که تاکنون صورت گرفته است صحبت شد.
فرستاده خاص وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان در این دیدار پیشرفت های روند صلح را امیدوار کننده خواند و تاکید کرد که ما در راستای آمدن صلح در افغانستان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.
زلمی خلیلزاد همچنان پیشرفت های بمیان آمده در نشست های قطر را با رییس شورای عالی صلح در میان گذاشت و تصریح کرد که این گفت وگو ها می تواند به صلح پایدار در افغانستان منجر شود.
وی افزود که گفت وگوهای صلح در قطر به زودی از سر گرفته خواهد شد.
فرستاده خاص وزارت خارجه امریکا، نقش شورای عالی صلح را در پیشرفت روند صلح موثر و مفید عنوان کرد.
استاد محمد کریم خلیلی رییس شورای عالی صلح در این دیدار از تلاش های زلمی خلیلزاد قدردانی کرد.
رییس شورای عالی صلح همچنان از توجه ایالات متحده امریکا در جهت پایان یافتن جنگ و رسیدن به صلح در افغانستان قدردانی کرد و نقش آن کشور را در رسیدن به صلح پایدار موثر خواند.
استاد محمد کریم خلیلی در ادامه صحبت هایش به برخی از چالش ها و مشکلاتی موجود در روند صلح، اشاره نموده و اظهار امیدواری کرد که با تلاش های ایالات متحده امریکا و همکاران بین المللی آن چالش ها از میان برداشته شود.
در این نشست هر دو جانب به برخی از گفته های مهمی که در راستای پیشرفتِ روند صلح موثر و ممد واقع می شود تاکید کرد و برای فایق آمدن به چالش ها به همکاری تمام جوانب اشاره کردند.
همچنان در این دیدار اظهار امیدواری شد که به زودی هیئت همه جانبه از سوی دولت افغانستان به منظور آغاز مذاکره با طالبان تعیین شود.ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا