جهان

رییس کمیته دفاعی مجلس سنا : طالبان دشمن اسلام آباد نیستند

کابل باختر/ 23/ عقرب
آگاهان سیاسی افغان گفته های اخیر رییس کمیته دفاعی مجلس سنای پاکستان راگریز از واقعیت ها میدانندگفته های که نمیتواند برای اعادۀ ثبات و آرامش در منطقه موثر باشد.
به گزارش آژانس باختر، مشاهد حسین سید رییس کمیته دفاعی مجلس سنای امریکا اخیراً گفته است که گویا طالبان دشمن پاکستان بشمار نمیروند و طالبان افغان که درخاک پاکستان بسر میبرند تهدیدی برای اسلام آباد نیستند.
مشاهد حسین سید گفته که این حکومت افغانستان است که با طالبان صلح میکند یا جنگ او تاکید کرده که طالبان افغان دشمن پاکستان شمرده نمیشوند.
گفته های مشاهدحسین سید دنباله گفته های نوازشریف صدراعظم پاکستان است او چندی قبل حین سفر به امریکا گفته بود پاکستان نمیتواند همزمان طالبان افغان را هم به صلح دعوت کند و همزمان آنها رابکشد .
چون دولت افغانستان را ترغیب کرده بود که ازجنگ با طالبان دست بکشد.
نواز شریف چون مشاهد حسین گفته بود که این دولت افغانستان است که درصلح و جنگ با طالبان تصمیم بگیرد.
به باور آگاهان سیاسی افغان گفته های مشاهد حسین رییس کمیته دفاعی مجلس سنای پاکستان دنباله سناریوی است که تا برای جهان نشان بدهندکه آنها درمعضله افغانستان بیطرف اند و این افغانها اند که باید تصمیم بگیرند که با هم صلح میکنند و یا جنگ .
این گفت ها در حالی بیان میشود که جهان شاهد است که رهبران طالبان افغان در پاکستان اند و از آنها خوب میزبانی میشود.
آگاهان این گفته های آقای مشاهد حسین را گفته های دقیق وواقعی میدانند که میگوید طالبان تهدیدی برای اسلام آباد نیستند واقعیت هم همین است زیرا طالبان به عنوان یک پروژه برای بی ثباتی افغانستان وافزار اسلام آباد برای گذشت از افغانستان به سوی آسیامیانه طراحی شده است .
طبعاً در ایجاد پروژه طالبان ، حساسیت های پاکستان و ثبات آنکشور در نظر گرفته شده است .
طالبان آنچنان که مشاهد حسین سید میگوید پدیده مخالف منافع پاکستان نیست .
آگاهان سیاسی افغان به ادامه میگویند که گفته های مقامات پاکستانی منجمله رییس کمیته دفاعی مجلس سنای آنکشور که تلاش میکنند خود را مبرا از طالبان نشان دهند و گویند که آنها با طالبان سرو کاری ندارند گریز از واقعیت ها است دراین جا شک نیست که این گروه علیه منافع پاکستان قرارندارد مگر کاش طالبان در تصمیم گیری خود آزاد میبودند زیرا هر عضو از رده بالایی طالبان که علیه منافع پاکستان قرارگرفتند و خواستند مستقل عمل کنند یا کشته شدند یا ناپدید گردیدند و یاهم جای شان را در کنج زندان های پاکستان یافتند اگر چنین نیست چرا مرگ ملا محمد عمر رهبر طالبان مرموز باقی ماندوچرا خبر مرگ او بعداز دوسال اعلام شد. اگر چنین نیست ملا ربانی فرد شماره دوم طالبان زمان حاکمیت آن گروه بنام تداوی به پاکستان فرستاده شد مگر بعداً جسد او به افغانستان انتقال یافت .
یاسر ، ملا عبیدالله … چگونه در زندان های پاکستان کشته شدند و ملا برادر که برای صلح و ثبات درافغانستان کار میکرد کجا است و چرا آزاد نمیشود ؟ و حالا که ملا اختر محمد منصور به صحنه آورده شد. ایا کرنیل و جنرال های آی اس آی برای او کار نمی کنند؟ تا قدرت خود را درمیان طالبان تحکیم بخشد  وصدها چرا های دیگر است که باید نظامیان پاکستان پاسخ آن راگویند .
حرف واضح این است که طالبان یک جریان تحت اداره پاکستان است و آنچنانکه رییس کمیته دفاعی مجلس سنای امریکا میگوید پاکستان از طالبان درجنگ های نیابتی خود علیه هند و افغانستان دفاع میکند.
آگاهان سیاسی افغان گفته های مشاهد حسین راواقعیت درجامعه نظامی و استخباراتی پاکستان میدانند و تاکید دارند طبعاً آنانیکه برای انجام مقاصد پاکستان ایجاد شده اند شیوه های اداره و کنترول آنها نیز بدست اربابان شان میباشد.
مگر پاکستان یک حرف را باید بداند که اگر طالبان دربرابر منافع اسلام آباد قرارندارند در برابر منافع انسانی و بشری افغانها و کشورهای دیگر قراردارند آنها تروریست ، مخرب و جنایتکار اند که محل بودو باش ، خاستگاه و منابع تمویل آنها درپاکستان واضح است و پاکستان نمیتواند از این واقعیت های تلخ گریز کند اگر طالبان و تروریستان به خیال و هوا پاکستان میچرخند برای دیگران پیام آوران مرگ و خشونت اند که بالاخره جواب تمامی فجایع  راکه آنها انجام داده اند از نزد آنان گرفته میشود که این گروه را ایجاد کردند ، تمویل نمودند برای کشتار دیگران فرستادند.
بهترآن است که مقامات پاکستانی به این فراخوان مقامات افغان پاسخ گویند که باید اسلام آباد همان تعریف از تروریزم درافغانستان نماید که از آن درپاکستان تعریف میشود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا