سیاست

رییس جدید شورای عالی صلح بغلان به تلاش هایش برای آوردن صلح تاکید کرد

پلخمری / باختر/ 2/ ثور
رییس جدید شورای عالی صلح بغلان امروز به کارش آغاز کرد.
به گزارش خبرنگار محلی آژانس باختر ، درمحفل معرفی اسدالله شهباز رییس جدید شورای عالی صلح ، عبدالحی نعمتی والی ، اکرام الدین سریع قومندان امنیه مسوولان ملکی و نظامی و ده ها تن ازمتنفذان قومی و شماری از باشندگان پلخمری اشتراک داشتند.
دراین محفل نخست والی بغلان با قدردانی از کارکردهای رییس قبلی شورای عالی صلح ، از مخالفان دولت خواست که بیشتر ازاین نه خود ونه مردم را تباه نمایند ودروازه های صلح و آغوش مهربانی دولت بروی آنان بازاست بیایند و به روند صلح بپیوندند .
نعمتی از علما ، بزرگان و سایر اقشار جامعه نیز خواست که در آوردن صلح دایمی شورای عالی صلح را همکاری نمایند.
بعداً اسدالله شهباز رییس جدید شورای عالی صلح که درحال حاضر عضویت شورای ولایتی را نیز دارد درمورد اهمیت وارزش صلح ازدیدگاه اسلام و اجتماع به تفصیل صحبت کردو از طالبان خواست که بیایند و مشکل شان را نه با خارجی ها بلکه با مردم شان درمیان بگذارند.
شهباز افزود طرح صلح را با علما وبزرگان درمیان خواهد گذاشت و برای آوردن صلح تلاش خواهدکرد.
درادامه جنرال اکرام الدین سریع قوماندان امنیه، رییس محکمه استیناف ، نماینده شورای ولایتی ، رییس شورای علما و رییس امورزنان بغلان هرکدام صلح را یک فریضه دینی ووجیبه ملی خواندند و عدالت اجتماعی را یکی از راهکارهای بهتر آمدن صلح دربغلان خواندند.
گفته میشود ازایجاد شورای عالی صلح تااکنون که هفت سال میگذرد بیشتر از یکهزار و دوصد تن از مخالفان مسلح دربغلان به روند صلح پیوسته اند که آنان هشتصد و پنجاه میل سلاح مختلف النوع را نیز به دولت سپرده اند.
ختم/لیلما

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا