فرهنگ

پیام محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور به مناسبت وفات استاد قسیم اخگر روشنفکر و نویسنده

کابل باختر 8 دلو
با کمال تأسف و اندوه فراوان، آگاهی یافتم که یکی از روشنفکران مبارز و متعهد کشور استاد قسیم اخگر داعی حق را لبیک گفته و به سرای ابدی شتافته است.
فقدان وی یک ضایعه بزرگ در جمع اندیشوران و نویسندگان کشور به شمار می¬رود؛ اما آثار مبارزاتی و روشنگرانه که او در ذهن و فکر مردم، به ویژه نسل جوان کشورش از خود برجا گذاشت، هیچگاه فراموش نمی شود و برای همیشه انگیزنده و راهنما خواهد بود.
اینجانب، از نزدیک با وی آشنایی داشتم و او را روشنفکر متعهدی یافتم که هیچگاه از مبارزه در راه تحقق آرمانهای انسانی و عدالتخواهانه اش از پا ننشست تا اینکه با این انگیزه و اهداف، رخ در نقاب خاک کشید. من از این رویداد بس تلخ و اندوهناک شدیدا متأثر و متألم گردیدم و وفات وی را به خانواده، بازماندگان، همفکران و جامعه فرهنگی کشور تسلیت میگویم.

امیدوارم که نسل جوان کشور حق بزرگ چنین انسانهای دلسوز را هیچگاه فراموش نکرده و برای تحقق آرمانهایش مبارزه نماید. او روشنفکری بود که هم درک داشت و هم درد و هم از آرمانهای انسانی سخن می¬گفت و هم خود برای تحقق آنها مبارزه می¬کرد. او حنجره رسایی بود که در طول حیاتش «آزادی» و «عدالت» را فریاد ¬کشید و هیچگاه در این راه سکوت و خاموشی اختیار نکرد.  روحش شاد و یادش جاودانه باد!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا