گزارش ها

سعودی و قطر به حمایت شان از طالبان اعتراف کردند

کابل 4 جدی / باختر
باگذشت هر روز سیاست های دوگانه پاکستان درقبال  افغانستان  ومنطقه بیشتررسوا میگردد.
به تازه گی قطر و  سعودی تائید کرده اند که به اشاره پاکستان از طالبان حمایت کرده اند.
گزارشگر آژانس باختر مینگارد: سازمان های استخباراتی  عربستان و قطرگفته  اند که درسال های گذشته ملیون ها دالر را  از طریق پاکستان برای حمایت از طالبان در افغانستان به مصرف رسانیده اند .
مقام های استخباراتی عربستان و قطر گفته اند که آنان با درخواست پاکستان میلیون‌ها دالر به طالبان کمک کرده اند و این کمک‌ها از راه اسلام آباد صورت گرفته است و این کمک ها از سال 2005 به اینسو با طالبان صورت گرفته است .
مقامات  استخباراتی ریاض و دوحه گفته اند زمانیکه طالبان با همکاری ودرخواست  مقامات پاکستان برای جنگ با حکومت افغانستان وامریکا از ما کمک مالی خواستند ما بدون کدام تاخیری این درخواست را قبول کردیم که هدف این کمک‌ها، تقویت طالبان و جلوگیری از گسترش نفوذ ایران در افغانستان بوده است.
برخی از اگاهان امور نیز تاکید براین دارند که مراکز آموزشی طالبان، اکمالات لوجیستیکی و خانه های امن این گروه، در خاک پاکستان وجود دارد و این کشور با هزینه های بسیاربالا موجب تقویت گروه طالبان گردیده است .
آنان با موجودیت دفتر سیاسی این گروه در قطر اشاره کرده و می گوید: همانگونه که برخی کشورهای عربی در ظهور این گروه نقش داشتند، هنوز هم پول های این کشورها در تقویت طالبان و حامی انها  (پاکستان ) به مصرف میرسد.
به باوراین اگاهان ،پاکستان درجریان یک ونیم دهه حضورامریکا و متحدینش درافغانستان با بازی ها ی دوگانه هم از امریکا ومتحدینش بخاطر مبارزه علیه هراس افگنان ملیارد های دالربدست اورد ونیزازجانب کشورهای عربی ومسلمان برای شعله ور شدن جنگ ها وبی ثباتی در افغانستان میلیون ها دالر را تصاحب شده است اما امریکا و متحدینش با داشتند استخبارات های بیشرفته ومدرن چطور فریب پاکستان را خوردند وپاکستان با انان بازی چند گانه را انجام داده است .
از طرف دیگر اعتراف دو کشور حوزه خلیج به حمایت از طالبان  واستفاده افزاری از این گروه برای اهداف منطقه یی منجمله اوردن فشار  برایران  ویا محاصره این کشور نشان میدهد که شماری از کشورها به شمول قطر و  سعودی،  افغانستان  را میدان جنگ های نیابتی شان ساخته  اند  در حالیکه از طالبان که  شعار انفاد شریعت سر میدهند حمایت میکنند مردم افغانستان از شماری مشخص کشور های بیرونی بخصوص آن  کشور های اسلامی که اکنون حمایت شان از طالبان واضح گردیده میخواهند بدانند که کجا عملکرد طالبان با شریعت اسلامی سازگار است که آنها خود را مفتخر به حمایت از طالبان کرده اند؟ واضح است که طالبان  یک جریان سیاسی در افغانستان نبوده بل یک پروژه استخباراتی است که کشور های مشخص در شکل گیری و تقویت انان نقش داشته اند  روشان 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا