امنیت

وزارت داخله : برای افراد ملکی اسلحه توزیع نشده است

کابل باختر/ 5/ جوزا
وزارت امورداخله اخبار مبنی توزیع هر نوع اسلحه را برای افرادملکی دربخش های از کشور را رد نموده و آنرا بی اساس خواند.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله امروز دریک نشست خبری بیان داشت .
وزارت امورداخله مخالف ملیشه سازی بوده و این ادعا را رد میکند که گویا درشماری از ولایات برای افراد ملکی اسلحه توزیع شده است.
او گفت: این وزارت تا هنوز به هیچ فردملکی وغیر مسوول سلاح توزیع نکرده است و به قدرکافی پولیس محلی و ملی دارد تا امنیت کشور را تامین و دربرابر هرنوع تهدید مبارزه نماید و ما تمام امکانات را برای پولیس فراهم نموده ایم مگر او حمایت وزارت امورداخله را از بسیج و خیزش های مردمی در برابر تروریستان و هراس افگنان اعلام داشت وواضح ساخت که مبارزه امروز مردم افغانستان دربرابر تروریستان است.
سخنگوی وزارت امور داخله در رابطه به حوادث تروریستی شب گذشته درشهر قندهار گفت: چند تروریست شب گذشته بر دارالمعلمین قندهار و لیلیه آن حمله نموده اند که درنتیجه یک خانم شهید و شش پولیس زخمی شدند، پولیس تمام کسانیکه در لیلیه درگیر تروریستان مانده بودند نجات داد.
صدیقی گفت، تروریستان ازسه روز به این سو به پوسته های امنیتی ولسوالی های سنگین ، نوزاد و موسی قلعه هلمند حمله کردند که تلفات زیادی را متقبل شدند.
وی انکشافات امنیتی درولایت هلمند را مرتبط با حوادث شمال دانسته گفت که دشمنان مردم افغانستان درشمال کشور شکست خورده اند و حالا بر ولایت هلمند تمرکز دارند و هدف آنها ایجاد دهشت ووحشت درمیان مردم ملکی میباشد.
صدیقی افزود، گروه داعش یک تهدید امنیتی است که ما با آن روبرو هستیم اطلاعاتی کشفی نشان میدهد که داعشی ها مصروف جذب افرادطالبان به نفع خود اند .
این مساله موجب رویاروی طالبان شده است .
صدیقی پذیرفت که تحرکات دشمن نسبت به سال گذشته بیشتر شده و نیروهای امنیتی هم آماده مقابله با چالش های تازه اند که ازسوی طالبان اعمال میشود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا