فرهنگ

کاربازسازی ارگ تاریخی جبل السراج ولایت پروان آغاز گردید

کابل باختر/ 25/ عقرب
دکتورسید مخدوم رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ و عبدالبصیرسالنگی والی پروان امروز کاربازسازی ارگ تاریخی جبل السراج آن ولایت را افتتاح نمودند.
به گزارش خبرنگارآژانس باختر ، درمراسمی که به این مناسبت درصحن ارگ جبل السراج به اشتراک ، برخی از وکلای پارلمان ، شماری از مسوولین دولتی ، اعضاي شوراي ولايتي ، بزرگان و متنفذین آن ولایت و رئيس حفظ ابدات تاريخي وزارت اطلاعات وفرهنگ  برگزارگردیده بود ، دکتورسید مخدوم رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ سخنرانی نموده گفت : خداوند دارنده گان همت عالی را دوست دارد ، امروز میبینیم که مردم آزاده پروان که همیشه در پهنای تاریخ در هرفضیلتی پیشگام بوده اند ، از تقدیم مردي بزرگواری مانند امام اعظم به جهان اسلام و بشریت تازیبنده ترین قهرمانان عرصه جهادومقاومت و مردان باسخاوتي که امروز برای بازسازی ارگ جبل السراج به صورت داوطلبانه اعانه مي پردازند که واقعاً سزاوار دوستی پرور دگار هستند و برکت و محبت پروردگار نصیب این مردم و این ولایت باد.
دکتور رهین افزود : به میمنت آغاز کار دوباره سازی ارگ جبل السراج دربهار سال آینده درهمین صحن که درآن وقت سبزخواهد بود، سیمینار بین المللی تجليل از شخصيت امام اعظم را برگزار مینمايیم .
دراین مراسم عبدالبصیر سالنگی والی پروان در رابطه به تاریخچه ارگ تاریخی
جبل السراج معلومات داده گفت: ارگ جبل السراج درزمان امیر حبیب الله خان اعمارگردیده و به اثر حوادث گذشته اکنون به مخروبه مبدل شده است.
وی اضافه کرد که به همکاری مالی مردم ولایت پروان امروز کار بازسازی ارگ جبل السراج آغاز یافته و همچنان درصحن این ارگ تعمیر برای موزیم جهاد و مقاومت مردم افغانستان نیز اعمار خواهد شد.
همچنان والی پروان از شماری وکلای مردم درشورای ملی ، تعدادی از مسوولین و کارمندان دوایر مختلف آن ولایت نام برد که مبالغ پول خویش را برای بازسازی ارگ جبل السراج کمک نموده اند.
دراین مراسم ذکیه سنگین نماینده مردم ولایت پروان درشورای ملی نیز صحبت نموده گفت که ارگ جبل السراج از تاریخ کهن برخوردار میباشد و بازسازی آن را ، امر مهم برای مردم کشور دانست .
عبدالرحمان قاری زاده معاون شورای ولایتی پروان نیز صحبت نموده از توجه والی و مردم آن ولایت دربازسازی ارگ یاد شده قدردانی نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا