جهان

هند، پاکستان را به حمایت از گروه داعش متهم کرد

دهلی جدید/ایرنا/باختر/14 سرطان
یک مقام ارشد ارتش هند، حکومت پاکستان را به حمایت از گروه تروریستی داعش متهم کرد.
به گزارش به گزارش آژانس باختر به نقل از ایرنا، جنرال کی اچ سینگ، دیروز به خبرنگاران گفت که در حال حاضر حدود 200 تا 225 شبه نظامی در 36 پایگاه در منطقه پیر پنچال پاکستان در حال آموزش برای نفوذ به داخل هند هستند.
وی ادعا کرد که این افراد به گروههای تروریستی از جمله داعش وابسته هستند و بدون هیچگونه محدودیتی به فعالیت خود در خاک پاکستان ادامه می دهند.
هند بارها گفته است که پاکستان اقدام به آموزش شبه نظامیان و کمک به نفوذ آنها به خاک هند می کند و با استفاده از آنها قصد راه اندازی جنگ نیابتی برای بی ثبات کردن این کشور را دارد.
از سوی دیگر، با وجود گزارش های فراوان رسانه های مختلف پاکستان از حضور گروه تروریستی داعش در این کشور، مقامات رسمی آن تاکنون این موضوع را تایید نکرده اند و فقط در مواردی گفته اند که تهدید داعش را برای کشورشان جدی می دانند.
در چنین شرایطی، رسانه های هند به طور مکرر از نفوذ شبه نظامیان به خاک هند از مرزهای جمو و کشمیر پاکستان و درگیری آنها با نیروهای امنیتی هند خبر می دهند.
خبرگزاری پی تی آی نیز به تازگی گزارش داد که چندی است نگرانی از فعالیت داعش در میان مردم ایالت کشمیر تحت کنترل هند مشاهده می شود.
با این حال، تاکنون کسی به اتهام ارتباط با این گروه تروریستی در کشمیر هند، بازداشت نشده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا