فرهنگ

داکتر کمال سادات :وزارت اطلاعات و فرهنگ از گسترش و توسعه مراکز عرضه کتاب درکشور حمایت میکند

کابل باختر/ 10/ حوت
داکترکمال سادات معین امور جوانان و سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ امروز ازکتاب فروشی اکسوس واقع ده بوری کابل دیدن کرد.
داکترسادات در نشستی با متصدیان آن کتاب فروشی حمایت وزارت اطلاعات وفرهنگ را از توسعه و گسترش مراکز فروش درکشور بیان کرد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، داکتر کمال سادات معین امور جوانان وسرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ دراین نشست ترویج فرهنگ مطالعه در کشور را از اولویت های کاری وزارت اطلاعات وفرهنگ عنوان کرد و افزودکه جوانان باید درکنار مصروفیت های شغلی ، تحصیلی و تعلیمی شان به مطالعه نیز بپردازند ، زیرا مطالعه وخوانش کتاب معلومات را درهر عرصه بیشتر می سازد.
داکتر کمال سادات گفت که وزارت اطلاعات وفرهنگ بانویسنده ها درداخل و خارج از کشور درتماس است تاکتاب های بیشتر و مفید را چاپ کنند و در خدمت مردم به خصوص جوانان قرار دهند .
داکتر سادات افزودکه هدف ما از راه اندازی این نشست تشویق جوانان به مطالعه است .
ناظم سمون عضو بورد نشراتی کتاب فروشی اکسوس از پیشرفت در صنعت چاپ درکشور یاد آوری نمود و افزودکه نظر به سال های قبل جوانان بیشتر به خرید کتاب مراجعه میکنند .
او از سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ خواست تا در کاهش تعرفه های گمرکی مواد خام چاپ کتب، ناشران را یاری رساند .
او همچنان رعایت نشدن قانون کاپی رایت را در افغانستان از چالش های سرراه کتاب فروشی ها عنوان کرد و خواستار جلوگیری از قانون شکنی درکشور دراین زمینه شد.
دراین نشست الیاس وردک جوانی که به منظور خرید کتاب به این کتاب فروشی آمده بود مطالعه را بینایی و عدم مطالعه را نابینایی بیان کرد و از وزارت اطلاعات وفرهنگ بخاطر توجه به تقویت فرهنگ مطالعه در کشور و نیز زمینه سازی برای دسترسی جوانان به خوانش کتاب در سطح کشور قدردانی کرد.  ختم/ مجیب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا