سیاست

رئیس ولسی جرگه: خطوط سیاست خارجی کشور معلوم نیست

کابل باختر 10 عقرب

رئیس مجلس نماینده گان  می گو ید درنبود خطوط سیاست خارجی کشور آن مجلس نمی تواند  درخصوص مسایل ملی وبین المللی موضع گیری کند.

عبدالرووف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه بار دیگر  از حکومت وحدت ملی خواست که خطوط اساسی سیاست خارجی کشور را تدوین وجهت تصویب به مجلس نماینده گان بفرستد .

وی افزود که از آغاز دوره شانزدهم  مجلس تاهنوز طی مکاتیب متعدد از حکومت خواسته ایم که خطوط اساسی سیاست خارجی دولت را به مجلس بفرستد اما متاسفانه تا هنوز  نفرستاده است به این دلیل مجلس  بدون خطوط اساسی نمی تواند  درمسایل ملی وجهانی موضوع گیری کنند.

این درحالیست که برخی از نماینده گان اظهارات اخیر نوازشریف درمورد صلح افغانستان رامحکوم  کرده بودند واز مجلس خواستند که دراین مورد موقف گیری جدی داشته باشند  نوازشریف درسفرش  به امریکا گفته بود که دولت افغانستان همزمان نمی تواند  هم طالبان را به صلح  دعوت کند وهم آنان را بکشد.

این اظهارات  نوازشریف واکنش های تندی  را در داخل افغانستان داشت اما حکومت با مجلس به صورت رسمی دراین خصوص موقف گیری نکردند.

این گفته ها درحالی بیان میشود که فرامرز تنها رییس مطالعات استراتیژیک وزارت خارجه به رسانه گفته است مسوده سیاست خارجی این کشور  درپانزده ماده از سوی آن وزارت نهایی شده و قرار است این مسوده دراینده نزدیک جهت تصویب به ولسی جرگه فرستاده شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا