جهان

بازداشت یک مهندس هندی به اتهام جاسوسی برای پاکستان

دهلی جدید – ایرنا 17میزان – باختر
نیروهای امنیتی هند یک مهندس شرکت راکت  سازی براهموس  آنکشور را به اتهام انتقال اطلاعات حساس و طبقه بندی شده به سازمان اطلاعات پاکستان  (ISI)  بازداشت کردند.
به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه 'تایمز اف ایندیا'، این فرد در کارخانه سازنده راکت براهموس در شهر ناگپور واقع در ایالت ماهاراشترا مسئولیت بخش سیستم های هیدرولیکی و سر گلوله های  جنگی را کت  های براهموس را بر عهده داشته است.
مقامات اطلاعاتی هند اعلام کردند که ' ا گروال' با استفاده از نام مستعار و پیام های کد گذاری شده در یک بازی فضای مجازی، اطلاعات حساس را به سازمان اطلاعات پاکستان منتقل می کرد.. این فرد مسئولیت یک تیم 40 نفره را در شرکت براهموس بر عهده داشت.
این تیم بر روی تولید بخش های مختلفی از راکت براهموس فعالیت می کنند.
این درحالی است که محکمه عالی هند در ماه می سال جاری یک دیپلمات این کشور را به جرم جاسوسی برای پاکستان محکوم کرده بود.
همچنین در سال جاری پولیس هند یک مقام در نیروی هوایی این کشور را نیز به اتهام انتقال اطلاعات حساس نظامی به پاکستان بازداشت کرد..
سال گذشته نیز پولیس هند یک باند جاسوسی سازمان اطلاعات پاکستان را در ایالت پنجاب این کشور بازداشت کرد.
راکت  براهموس که محصول مشترک هند و روسیه می باشد دارای توانایی نابود کردن اهداف دشمن در سطح زمین و پرواز در سطح پایین را دارد.
راکت براهموس نخستین بار در سال 2007 به خدمت ارتش هند درآمد.
شرکت 'براهموس' دارای بودجه ای معادل 250 میلیون دالر است. هند 50.5 درصد و روسیه 49.5 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارند .   آشنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا