سیاست

احمد ضیا مسعود: وظیفه جوانان است که در راستای رفاه اقتصادی و ارائه خدمات نقش فعال داشته باشند.

کابل باختر 12 اسد

کنفرانس مشارکت و نقش جوانان در روند اصلاحات و حکومتداری امروز دوشنبه با حضور نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، میاگل وثیق رئیس روابط سیاسی اجتماعی و فرهنگی اداره امور ریاست جمهوری، معین امور جوانان وزارت اطلاعات فرهنگ نمایندگان احزاب سیاسی و سازمان ها و نهاد های جوانان در مرکز رسانه های حکومت برگزار شد.

به اساس معلومات دفتر نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب به آژانس باختر: در این کنفرانس نماینده فوق العاده رئیس جمهور طی صحبتی بیان داشت : خوشحالم از اینکه در جمع جوانانی حضور دارم که ترکیز بالای حضور شان در روند نهادینه ساختن اصلاحات و حکومتداری خوب دارند .

احمد ضیا مسعود با بیان اینکه جوانان می توانند تحول عمیق در زندگی جمعی شان به وجود بیاورند، مسئولیت عظیم اعمار این مملکت را با دید و اندیشه نو دارند. که در گذشت 14 سال ما شاهد ظهور نسل جوان تحصیل یافته هستیم که در تمام ادارات دولتی حضور پررنگ دارند.

نماینده فوق العاده رئیس جمهور گفت موضوع که خیلی مهم است چگونه جوانان بتوانند نقش شان را در راستای نهادینه ساختن اصلاحات و حکومتداری خوب ایفا نمایند. فرایند سیاسی در صورتی می تواند موثر باشد که جوانان مشارکت وسیع داشته باشند. مشارکت درست و بلند رفتن فرهنگ سیاسی در جامعه می تواند ثبات و دموکراسی را تضمین نماید و احزاب، سازمان ها و نهاد های جوان به عنوان ساختاری های منظم می توانند با دقت و علمیت دمکراسی را نهادینه سازند.

نماینده فوق العاده رئیس جمهور اضافه نمود وظیفه جوانان است که در راستای رفاه اقتصادی و ارائه خدمات نقش فعال داشته باشند.

وی گفت: ادارات که بخش اصلی حکومت داری خوب است تا زمانیکه کار میان آنان تقسم نشود تفویض صلاحیت صورت نگیرد ما شاهد انکشاف متوازن و تحول اقتصادی نخواهیم بود و وحدت در کار های اداری است که روابط با مرکز، ولایت و ولسوالی ها را تامین نموده و زمینه مشارکت جوانان را در مسایل مهم کشور مساعد می سازد.

در این کنفرانس که میاگل وثیق رئیس روابط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اداری امور سخن میزد جوانان را دعوت به دست برداشتن از تعصبات قومی و تباری نموده گفت: تنها وحدت مشارکت و هماهنگی جوانان است که میتواند بر چالش های موجود سد راه جوانان پایان دهند و طرح مشارکت و نقش جوانان در روند اصلاحات و حکومتداری خوب را که از سوی آمریت جوانان اداره امور ریاست جمهوری با اشتراک احزاب، سازمان ها و نهاد های جوان آماده شده است، طرح جامع جهت رفع نیازمندی های جوانان دانست.

در این کنفرانس شماری از جوانان و نمایندگان احزاب، سازمان های و نهاد های جوان پرسش هایشان را از داکتر کمال سادات معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ در قسمت برنامه های آینده این معینت جهت رسیدگی به خواست های جوانان مطرح می نمودند وی جواب به پرسش های آنان گفت : با وجود عملی شدن کار های زیاد در معینیت جوانان حالا اراده قویتری بخاطر رفع مشکلات جوانان وجود دارد و از هیچگونه عملی قانونی بخاطر تغییر در وضعیت زندگی جوانان دریغ نخواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا