آموزش

بهره گیری از دهها پروژه تعلیمی در ولایت پروان

گزارش از ناجیه امید

چاریکار/3/دلو/باختر

با بهره برداری از سی و پنج پروژه انکشافی ریاست معارف ولایت پروان، مشکل بی سر پناهی بیست و پنج هزار شاگرد از بابت صنوف درسی حل شده است.

مسوولان ریاست معارف ولایت پروان میگویند که این پروژه های انکشافی در سه ربع سالجاری تکمیل و به بهره برداری سپرده شده است که نسبت به سال گذشته پنجاه فیصد افزایش داشته است.

نظام الدین رحیمی، یکتن از مسوولان ریاست معارف پروان به آژانس اطلاعاتی باختر گفت، هزینه این پروژه ها دو نیم ملیون دالر بوده که در مرکز و ولسوالی ها به بهره سپرده شده اند.

به گفته وی با تطبیق این پروژه ها بیست و پنج هزار شاگرد که در خانه های کرایی، فضای باز، مساجد و زیر خیمه ها آموزش داده میشدند، صاحب صنوف درسی شدند.

رحیمی افزود که مصرف مالی این پروژه ها از سوی برنامه ارتقای ظرفیت وزارت معارف، شماری از موسسات خارجی و تیم بازسازی ولایتی کشور امریکا پرداخت گردیده است.

 

 

 

 

 

 

به گفته منبع، پنجاه و چهار پروژه دیگرکه بیش از چهار ملیون دالرحزینه بر میدارد در این ولایت تحت کار قرار دارد.

زلمی شهید، رییس معارف پروان با تایید این موضوع گفت، پنجاه درصد پروژه های انکشافی آن ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی گفت، در سال گذشته سیزده پروژه انکشافی معارف، به اجرا گذاشته شده بود، اما اکنون شمار پروژه های تطبیق شده در این ولایت به سی و پنج پروژه افزایش یافته است.

به اساس معلومات ریاست معارف ولایت پروان از مجموع چهار صد چهل و چهار مکتب در این ولایت دو صد و بیست و دو آن دارای ساختمان بوده که  یکصد و نزده باب آن تحت کار قرار داشته و یکصد و سه باب دیگران فاقد تعمیر میباشد.

گفتنی است بیش از 190 هزار شاگرد که 14 فیصد آنرا دختران تشکیل میدهد در مکاتب آن ولایت مصروف آموزش اند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا