گزارش ها

چهل و پنج درصد مكاتب در بغلان داراي ساختمان مي باشد

 

پلخمری 23 دلو باختر

از جمله چهارصدو چهل ونه مکتب درولایت بغلان فقط چهل و پنج درصد آن دارای  تعمیر مي باشد و متباقی شاگردان مکاتب دروس شانرا در ساختمان های کرایی و یا هم در فضای باز به پیش میبرند.

دکتور محمد سعید منصور رئیس معارف بغلان بابیان این مطلب به آژانس باختر گفت که طی سال روان به تعداد چهار ده پروژه که شامل اعمار نود وچهارصنف درسی میباشد در ولایت بغلان تطبیق و به تعداد سی صنف درسی دیگر ترمیم و بازسازی میگردد که با تکمیل شدن پروژه های متذکره از جمله 449 مکتب در ولایت بغلان که شامل 157 لیسه ، 112 متوسطه و 180 مکتب ابتدایي میباشد، چهل وپنج در صد این مکاتب دارای تعمیر بوده و متباقی پنجاه وپنج درصد مکاتب فاقد تعمیرمي باشند.

به گفته رئیس معارف بغلان، همین اکنون امور پیشبرد ساختمان بیست وهفت مکتب دیگر از جمله هفده پروژه آن از قبل و ده پروژه دیگرآن که جدیدا" ایجاد شده است تحت کار بوده و ما تلاش می ورزیم تا مشکلات شاگران و استادان معارف ولایت بغلان را از ناحیه نبود و کمبود صنوف درسی مرفوع سازیم ، تا باشد زمینه بهتر آموزش و پرورش شاگردان دراین ولایت مهیا گردد.

رئیس معارف ولایت بغلان تعداد شاگردان دراین ولایت را "سه صدوسیزده  هزارو سه صدو ده " تن و تعدادي معلمين را    نه هزارویکصدونود تن وانمود ساخته خاطر نشان ساخت که از جمله دوهزاروپنجصدو پنجاه و سه تن معلمان،  اناث اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا