اخباراقتصاد

یکصد وچهل و هفت ملیون دالر صندوق بین‌المللی پول به افغانستان کمک می کند

کابل/ ۲۶  حمل/ باختر

قراراست صندوق بین‌المللی پول ۱۴۷ ملیون دالر را در اختیار افغانستان قرار دهد.

بانک مرکزی امروز با نشر خبرنامه یی گفته است؛ کمک تازۀ صندوق بین المللی پول بعد  از تکمیل شدن  نخستین دور ارزیابی برنامۀ جدید تمدید تسهیل  کریدت یا (ECF) صورت می گیرد.

 گزارش این ارزیابی‌ها در ماه جون سال جاری میلادی به بورد اجرایی صندوق بین‌المللی پول ارائه خواهدشد که در پی آن ۱۴۷ میلیون دالر امریکایی به افغانستان کمک می‌شود.

در خبرنامه گفته شده است تیم ارزیابی صندوق بین‌المللی پول، تحقق تعهد افغانستان در قبال ایجاد اصلاحات ساختاری اقتصاد این کشور را با مقامات افغان به بحث گرفته‌است.

این تیم ارزیابی از عملکرد افغانستان در عرصۀ مدیریت محتاطانه‌ برنامه‌های اقتصادی کشور در شرایط چالش‌برانگیز کنونی و همچنین پیشرفت‌ها در زمینه‌ استحکام نظام مالی افغانستان استقبال کرده‌است.

درخبرنامه به نقل از اجمل احمدی؛ سرپرست بانک مرکزی گفته شده است« افغانستان متعهد است که در زمینه ثبات اقتصاد کلان، اصلاحات بخش مالی و بانکی، مدیریت موثر ذخایر ارزی و ازدیاد آن، مبارزه علیه جرایم مالی، پول‌شویی و تمویل تروریزم، مبارزه با فساد اداری و تقویت بخش خصوصی به‌منظور ایجاد کار و رشد اقتصادی افغانستان بیش‌تر از پیش تلاش کند.صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا