فرهنگ

” سرود رزم پیام آوران ” گزیدۀ شعری محمد داوود ” سرمد ” ازچاپ برآمد

کابل باختر 24 حوت
گزیدۀ شعری محمد داوود " سرمد " زیرنام " سرود رزم پیام آوران " تازه از چاپ برآمد .
به گزارش آژانس باختر، این مجموعه شعری به تیراژ یک هزار نسخه در302 صفحه  ازسوی چاپخانه سعید درکابل به چاپ رسیده است .
پرتو نادری شاعرو نویسندۀ خوب کشور درپیشگفتار این گزیدۀ شعری گفته است : " دهه پنجاه خورشیدی بود که داوود سرمد درجامعۀ فرهنگی و رسانه یی کابل به حیث یک شاعرجوان و آرمان گرا، شاخته شد.
او ازهمان سال ها آرمان گرایانه و با تعهد سیاسی و اجتماعی، شعرمی سرود و زبان شعرهایش درشماری از غزل ها بیشتر به مکتب هند و مضمون پروری های آن مکتب گرایش دارد" .
نادری افزوده است که با این حال سرمد هیچگاه نخواسته است  تا با تصویر پردازی های انتزاعی و دور ازذهن ، پیام شعرهایش را درپشت شبکه های تصویر پیچ درپیچ زندانی سازد .
درشعر های سرمد گونه یی از تعادل زبانی و محتوایی دیده می شود و چنین است که تشبیهات درشعرهای او بیشترینه ملموس و حسی اند تا ذهنی و انتزاعی .
محمد داوود سرمد فرزند محمد شریف " الیم " درسال 1329خورشیدی دردهکدۀ کاریز ولسوالی قره باغ ولایت کابل دیده به جهان گشود ، دوره ابتدایی را درمکتب قره باغ و دروثانوی را درلیسه نادریت کابل به پایان رسانید .
سرمد درسال 1354 از رشتۀ ریاضی و فزیک ازدانشگاه کابل فارغ شد و درسال 1365 به وظیفه معلمی پرداخت و همچنان به فعالیت های فرهنگی ادامه داد و درنهایت درسال 1358 به شهادت رسید . احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا