سیاست

سرپرست ریاست جمهوری: برای حل منازعات زمین، اداره اراضی تقویت شود

کابل 4 عقرب باختر
رییس و اعضای اداره مستقل اراضی، امروز با سرور دانش سرپرست ریاست جمهوری دیدار نموده و در مورد برخی از کارکرد و چالش های فراروی این اداره به وی گزارش دادند.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باختر خبر می دهد:
سر پرست ریاست جمهوری با اشاره به اینکه، زمین یکی از منابع مهم اقتصادی در افغانستان است، تصریح نمود که به لحاظ اهمیت اقتصادیِ زمین و اینکه زمین در بسیار موارد محور منازعه می باشد و همچنین مبارزه با فساد، در حکومت جدید، این موارد مهم است که به دقت مورد توجه خواهد بود.
سرپرست ریاست جمهوری، با ابراز قدر دانی از کارکردها و تلاش های اداره مستقل اراضی و حمایت از برنامه های آن اداره، تاکید نمود که توجه به ابعاد یاد شده، در صورت میسر است  که اداره اراضی تقویت شده و به امور زمینداری  نظم دهد.
دراین دیدار رییس اداره مستقل اراضی، ضمن تشریح برنامه های کاری و دستاورد های آن اداره، بهبود محیط حقوقی زمین را به عنوان یکی از دستاورد ها عنوان نموده گفت که تصویب قانون زمین داری و طرز العمل های مربوطه، طرح پلان استراتیژک 5 و معرفی تکنالوژی زمین، از مواردی است که می تواند به مشکلات موجود در راستای اراضی کمک نماید.
به تعبیر رییس اداره اراضی، اشتراکی شدن زمین و سهیم شدن مردم در موارد چون حل منازعه و سایر موارد نیز می تواند چالش های فراروی اداره مستقل اراضی و در کل دولت افغانستان را کاهش دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا