جهان

در عراق شش معترض کشته شدند

بغداد / فرانسپرس/ ۴ قوس/ باختر
شش معترض دیروز در جنوب عراق کشته شدند .تظاهرات  خشمگین با بزرگترین جنبش مردمی ، موجب  فلج حکومت آن کشور شده است .
کمیسیون حقوق بشر عراق گزارش داد که سه تظاهرکننده در درگیری با نیروهای امنیتی در نزدیکی بندر کلیدی جنوبی  ام قصر جان باختند و حدود 50 نفر زخمی شدند.
خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت که نیروهای امنیتی بر معترضانی که می خواستند به بندر دسترسی پیدا کنند و آن را مسدود کنند  ، شلیک کردند .این بندر یک مسیر حیاتی و  اساسی برای واردات مواد غذایی ، ادویه و  صادرات انرژی است.
صبح دیروز ، سه معترض به ضرب گلوله  نیرو های امنیتی در منطقه ناصریه کشته شدند و حداقل 47 نفر دیگر زخمی شدند .ناصریه ، در حدود 300 کیلومتری جنوب شهر بغداد موقعیت دارد.
معترضان در آنجا پنج پل اصلی بر فراز رود فرات را مسدود کردند ، مکاتب را تعطیل  کردند و تایر ها را در بیرون  از دفاتر عمومی آتش زدند.
همچنان آنان  دسترسی به میادین نفتی و شرکتهای اطراف شهر را مسدود کردند ، همچنان مرکز شیعیان  ، یک نهاد دولتی که اماکن مذهبی را اداره می کند ، آتش زدند.
از اول اکتبر به این طرف ، پایتخت عراق و منطقه اکثراً  شیعه نشین جنوب  آنکشور ،  درگیر تظاهرات گسترده علیه فساد ، بیکاری  و خدمات ضعیف شده است.
رهبران ارشد عراق  ، مطالبات  مظاهره کنندگان را به عنوان اقدامات قانونی پذیرفته اند و قول داده اند که  برای اصلاح سیستم  انتخاباتی ،کارمندان بیشتر استخدام کنند و تغییر ساختار کابینه را هم  آشکارا پذیرفته اند.
اما تظاهرات  با وجود خونریزی ها همچنان ادامه دارد .
طبق گزارش فرانسپرس از آغاز تظاهرات در عراق تا کنون 350 تن کشته شده اند.# بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا