اقتصاد

تفاهمنامه همکاری در زمینه تولید، پروسس و بازاریابی محصولات زراعتی، امضا شد

کابل/ 23 اسد / باختر
وزارت‌های صنعت و تجارت و زراعت، آبیاری و مالداری، به منظورافزایش تولید، بهبود پروسس و بازاریابی محصولات زراعتی، هم تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
به گزارش آژانس باختر؛ این تفاهمنامه را عبدالکریم ملکیار سرپرست معینیت امور صنعت و تجارت وزارت صنعت و تجارت و حشمت‌الله غفوری سرپرست وزارت زراعت و معین آبیاری و منابع طبیعی این وزارت، امضا کردند.
بر اساس این تفاهمنامه، وزارت صنعت و تجارت ،  وزارت زراعت را در زمینه‌ چگونگی تولید و پروسس محصولات زراعتی همکاری می کند و  برای این محصولات بازاریابی می‌کند.
هدف اصلی امضای این تفاهمنامه، معیاری ساختن تولیدات و پروسس محصولات زراعتی بر مبنای تقاضای مارکیت جهانی است.
بر بنیاد این تفاهمنامه، وزارت صنعت و تجارت از طریق نمایندگی‌های تجارتی‌اش در خارج از کشور، نیازهای مارکیت بیرونی را مورد مطالعه قرار می‌دهد و بر مبنای این مطالعات، وزارت زراعت، محصولات زراعتی مورد تایید و مطابق معیار بازارهای جهانی را تولید خواهد کرد.
این تفاهم‌نامه که روی بخش‌های تولید، پروسس و بازاریابی تمرکز دارد، مطابق به نیاز مارکیت و تقاضای جهانی، وزارت صنعت و تجارت با وزارت زراعت همکاری می‌کند تا در زمان تولید محصولات زراعتی از چه نوع مواد کیمیایی و غیرکیمیایی به منظور معیاری‌سازی تولیدات زراعتی استفاده کند.
بر اساس این تفاهم‌نامه محصولات تولیدی چه گونه و با کدام معیارها باشد و در مزرعه کدام اصول باید در نظر گرفته شود تا مارکیت جهانی محصولات ما را بپذیرد.
از کدام مواد کیمیایی باید استفاده نشود تا بعداً در آزمایش ‌های لابراتواری مسترد نشود. کدام مواد لازم باید در مزرعه استعمال شود که کشت معیاری شود و محصولات بعداً در آزمایش ‌های  لابراتواری در مارکیت خارجی قابل قبول شود.
وزارت صنعت و تجارت در قسمت تولیدات مشترکاً با وزارت زراعت کار می‌کند.
همچنان نهادهای مشخصی در هر دو وزارت موظف شده‌اند که از روند چگونگی اجرای این تفاهم‌نامه نظارت دقیق داشته باشند.
احمدضیا احمدی.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا