جهان

پاکستان در پی معاینات دی – ان – ای برجسد ملا اختر محمد منصور است

کابل باختر/ 8/ جوزا
وزیرداخله پاکستان میگوید که تا نتیجه معاینات دی – ان – ای، مرگ ملا منصور را تائید نمیکنم .
به گزارش آژانس باختر، با وجود تائید مرگ ملا اختر منصور توسط دولت امریکا و ریاست امنیت ملی کابل، مگر مقامات پاکستانی هنوز هم خبر قتل وی را نمی پذیرند .
وزیر داخله پاکستان دریک گفتگو به رسانه های گفته است تا زمانیکه نتیجه معاینات دی – ان –ای ازجسد که درنتیجه حمله طیاره بی سرنشین امریکا کشته شد بدست نیامد ما قتل ملا اختر منصور را قبول نداریم .
وزیر داخله پاکستان اضافه میکند که به هرزودی که نتیجه معاینات مشخص شود رسانه ها را درجریان خواهند گذاشت.
به گفته وی به اثبات قتل ملا منصور هیچ شواهدی دراختیار ندارند.
وزیر داخله پاکستان بخاطر حمله روز شنبه گذشته طیاره بی پیلوت امریکایی دربلوچستان سخت خشمگین است و اظهار داشته که اگر امریکا در آینده بدون مشوره آنها دست به اقدامات مشابه بزند با عواقب شدید کارش مواجه خواهد شد.
زلمی خلیل زاد سفیر پیش امریکا درافغانستان دریک نشست خبری با تلویزیون آشنا صدا امریکا گفته که امیدوار است بخاطر حمایت پاکستان ازتروریزم کمک های جامعه جهانی با اسلام آباد قطع شود .
با آنکه مقامات پاکستانی با پیشکش نمودن مساله معاینات دی – ان – ای ویا احضار سفیرامریکا بابت حمله هوایی و نقض حاکمیت پاکستان خود را جدی و خشمگین نشان میدهند مگر منابع در درون طالبان به این باوراند که ملا اختر محمد منصور با مشوره مقامات پاکستانی هدف قرارگرفته و کشته شده است.
این منابع میگویند، به تعقیب انتشار خبر مرگ ملا اخترمحمد منصور ، سازمانهای استخباراتی پاکستان به زودی پاسپورت را به رسانه ها دادند که درآن هویت ملا منصور جعلی شده بود و به زودی رسانه های پاکستانی ازسفر ملا اختر به ایران وچندکشور دیگر سخن گفتند تانشان دهند که کشورهای دیگر هم با طالبان سروکار دارند.
شماری از آگاهان سیاسی افغان هم گفته اندکه رهبر کشته شده طالبان باکشورهای دیگر نظیر ایران ، روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس نزدیک شده بود و این نشان میداد که ملا اختر از کنترول پاکستان داشت خارج  میشد که بالاخره با تفاهم امریکا ئیان روی کشته شدن او تفاهم وعمل کردند.
این در حالیست که قبلاً امریکا کمک های خودرا به دولت پاکستان به حالت تعلیق در آورده بود مگر بعد از قتل ملا منصور بستۀ 800 ملیون دالری  را به آن کشور پرداخت کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا