صحت

تشخیص ودرمان امراض قلبی بزرگسالان نیز درانستیتوت طبی فرانسه فراهم شد

کابل باختر/ 9/ عقرب

بخش جراحی ودرمان امراض قلبی بزرگسالان امروز درانستیتوت طبی فرانسه برای اطفال درکابل افتتاح شد.

دراین انستیتوت تاکنون عرضه خدمات صحی دربخش قلبی برای کودکان صورت می گیرفت و مسوولان آن ارائه خدمات مکمل قلبی بزرگسالان را نیز دراین انستیتوت آغازکردند.

درمحفلی که به همین مناسبت برگزار شده بود، پیام تصویری رولا غنی بانوی اول کشور به نشر سپرده شد و دربخشی از این پیام زمینه سازی برای درمان امراض قلبی بزرگسالان درانستیتوت طبی فرانسه گام مثبت درجهت عرضه خدمات صحی در کشور خوانده شدو گفته شد که آن انستیتوت درعرصه صحت درافغانستان تغییرات مثبت بوجود آورده است .

سپس داکتر فیروزالدین فیروز صحبت کرد و فراهم شدن زمینه درمان امراض قلبی بزرگسالان درانستیتوت طبی فرانسه برای اطفال راگام بزرگی در راستای حل مشکلات صحی مردم ما خواند وگفت: وزارت صحت عامه از هر اقدام بخش خصوصی و دولتی برای ایجاد شرایط درمانی درکشور حمایت میکند .

وزیر صحت عامه ابراز امیدکرد تا مریضان قلبی ازاین به بعد بخاطر درمان به خارج ازکشور سفرنکنند و دراین انستیتوت مشکلات صحی شان مرفوع شود.

داکتر فیروزخاطر نشان کرد که سالانه حدود 300 ملیون دالر ازبابت درمان هموطنان مابه خارج ازکشور انتقال می یابد و اگر زمینه بهتر درمان امراض دشوار درداخل کشور فراهم شود، نصف این مبلغ درداخل کشور هزینه میشود.

دراین محفل سفیر فرانسه و نماینده سیاسی آقا خان نیز صحبت کردند.

انستیتوت طبی فرانسه درکابل دارای یک لابراتوار قلبی مجهز و یک مرکز با ظرفیت هفده بستر برای تشخیص ودرمان مریضان قلبی فعالیت میکند.

گفته میشود بخش های جدید این انستیتوت یک میلیون و هفت صد هزار دالر امریکایی هزینه برداشته که توسط شبکه آقاخان و موسسه زنجیر امید فرانسه تمویل شده است .
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا