جهان

شمار مبتلایان کووید-۱۹ در امریکا از مرز پنج میلیون گذشت

واشنگتن/ وی او ای / ۲۰اسد/ باختر
در حالی که مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در امریکا به بیش از ۱۶۵ هزار نفر رسیده است، شمار مبتلایان این بیماری در امریکا از مرز پنج میلیون گذشت.
ایالات متحده امریکا در مقایسه با سایر کشورهایی که ویروس کرونا در آن شیوع کرده است، بیشترین موارد ابتلا و مرگ ناشی از کووید-۱۹ را دارد.
انستیتیوت ارزیابی و معیارهای صحی امریکا پیش بینی کرده است که اگر امریکایی‌ها ماسک نپوشند، تا اول ماه دسمبر سال جاری آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حدود ۳۰۰ هزار خواهد رسید.
کرستوفر موری، رییس این انستیتیوت گفته است که اگر ۹۵ در صد امریکایی‌ها پوشیدن ماسک را آغاز کنند، در این مدت زندگی ۶۶ هزار نفر نجات خواهد یافت.
دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا  هشت اگست فرمانی را امضا کرد که براساس آن، پرداخت پول نقد برای آن عده امریکایی‌ها که کار شان را در اثر شیوع ویروس کرونا از دست داده اند، تمدید شد.
رییس جمهور پس از آن این تصمیم را اتخاذ کرد که مذاکرات قصر سفید و دموکرات‌های کانگرس روی دومین بسته مالی کمکی بی نتیجه ماند.
ترامپ گفت که مردم به این پول نیاز دارند و این پول به آنان انگیزه می‌دهد تا به کار برگردند.
رییس جمهور همچنان تصمیم گرفته است که مالیات معاشات را برای افرادی تعلیق کند که عواید شان کمتر از ۱۰۰ هزار دالر در یک سال است.
ویروس کرونا که برای بار نخست در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت، به سرعت به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد و بر اساس آمار پوهنتون جانز هاپکینز امریکا، تا صبح امروز در سراسر جهان، جان بیش از هفت صد و سی و چهار هزار نفر را گرفته است و اضافه از بیست  میلیون و بیست و پنج هزار نفر دیگر به آن مصاب شده اند.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا