جهان

هم‌صدایی ترامپ در تویتر با معترضان به قرنطین کرونا

واشنگتن/ بی بی سی / 30 حمل / باختر
در حالی که معترضان در چند ایالت با محدودیت‌های رفت و آمد ناشی از شیوع ویروس کرونا مخالف اند و می‌گویندکه باعث آسیب به آنان شده است ، مقام‌های صحی تاکید دارند که لغو زودهنگام قرنطین‌ها به بازگشت کرونا خواهد انجامید. در این میان دونالد ترامپ هم در تویتر خواستار "آزادی" چند ایالت از قید قرنطین شده است ، ایالت‌هایی که گورنران آن دموکرات اند. ترامپ دیروز، در یک تویت نوشت: "مینه‌سوتا را آزاد کنید"، "میشیگان را آزاد کنید" و کمی بعد هم تویت کرد "ویرجینیا را آزاد کنید".
طی چند روز گذشته در چند ایالت از جمله میشیگان، معترضانی که بعضی از آنان مسلح به جاده آمده بودند خواستار لغو قرنطین و محدودیت‌های وضع شده بعد از شیوع کرونا در امریکا شده‌اند.
این اعتراض‌ها که همزمان شده با ارائه راهکارها و معیارهای پیشنهادی ترامپ برای لغو قرنطین در چند ایالت این کشور، همزمان شده با ثبت بدترین آمار قربانیان در امریکا.
امریکا روز پنجشنبه، شاهد مرگ ۴۵۹۱ نفر طی ۲۴ ساعت بود. این رقم بالاترین آمار روزانه از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در امریکاست. تا عصر دیروز ، وبسایت دانشگاه جانز هاپکینز تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در امریکا را ۶۸۷ هزار نفر برآورد کرد و تعداد جان باختگان کووید۱۹ در آن کشو را هم ۳۲ هزار و ۲۳۲ نفر اعلام کرد. فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا