فرهنگ

سمپوزیم بین المللی امیر علی شیر نوایی به زودی در کابل برگزار می شود

کابل 18 اسد باختر
در حاشیۀ تدارک کار سمپوزیم بین المللی امیر علی شیر نوایی، امروز جلسه ای با اشتراک شماری از سفرای کشور های دوست مقیم کابل، در قصر گلخانه صدارت برگزار شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در آغاز این جلسه همایون خیری معاون ریاست دفتر معاونیت اول ریاست جمهوری گفت:  تداوم کار فرهنگی در کشور و حضور علما و دانشمندان کشور های همسایه و دوست در آن، نقش بارزی در استحکام روابط دوستانه ومبادلات فرهنگی دارد.
وی مقصد از این همایش را آماده گی برای برگزاری سمپوزیم بین المللی امیرعلی شیرنوای خوانده یاد آور شد که این سمپوزیم به گرامیداشت از پنجصد و هفتاد و پنجمین سالروز تولد آن دانشمند و سیاستمدار افغان بزودی در کابل بر گزار می گردد.
در این جلسه نام دانشمندان، نوایی شناسان و محققینی ارایه گردید که قرار است در سمپوزیم یاد شده شرکت کنند و مقالات علمی شان را در باره زنده گی، شخصیت و آثار امیرعلی شیر نوایی ارایه بدارند.
در جلسه، دعوت کمیسیون برگزار کننده سمپوزیم بین المللی امیرعلی شیرنوایی به سفرای کشور های حاضر ارایه گردید تا از طریق خویش به دانشمندان، نوایی شناسان و محققین کشور های شان یاد دهانی گردد تا آماده گی های لازم را در این راستا اتخاذ بدارند.
امیرعلی شیر نوایی، شاعر دانشمندان ، مترجم و سیاستمدار معروف کشور در عهد تیموریان است که به دو زبان ازبیکی و دری شعر می سرود و از او آثار ارزشمندی در میان گنجینه فرهنگ پر بار کشور به میراث مانده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا