سیاست

شورای سرتاسری علما، مردم را برسهم گیری درانتخابات وتامین صلح توصیه کرد

کابل باختر2 حوت
شورای سرتاسری علمای افغانستان درنشست اخیرخویش مردم کشور را به سهم گیری درانتخابات آینده و تامین صلح سراسر تشویق کرد.
به گزارش آژانس باختر: دراین نشست شورای سرتاسری علما به اساس ارشادالهی   ( هرآینه خداوند امر میکند به شما که امانت را به اهل آن بسپارید )  توصیه میکند برای مردم کشور که در انتخابات سهم فعال گرفته ورای شانرا که یک امانت الهی و مسوولیت بزرگ میباشد ، به کسی بدهند که مسلمان ، متقی ، وطن دوست ، خیرخواه، صادق ، عادل ، حامی مظلومان، دارنده بصیرت دینی و سیاسی ، دارای اهلیت و لیاقت بود و پابندی کامل به ارزش های اسلامی داشته باشد.
همینگونه تاکید گردیده که شورای سرتاسری علما با حفظ حیثیت دینی و علمی خویش با بیطرفی کامل از هیچ یک نامزد ریاست جمهوری حمایت نکرده و نه هم برضد کدام یک آنها موقف گیری دارد، ولی اعضای این شورا همانند دیگر اتباع کشور به طور انفرادی میتوانند که به نامزد مورد نظرشان رای بدهند .
همچنان در این نشست برضرورت صلح در کشور تاکید گردیده که صلح یک امر الهی ، ارشاد نبوی و ضرورت مبرم و اساسی کشور بوده و تحکیم صلح شرط اول و اساسی برای بهبود تمام امور دینی و دینوی ملت میباشد.
دراین نشست ازطرف های درگیرتقاضا شده که ازراه مذاکرات و تفاهم ذات البینی به مشکلات شان نقطۀ پایان گذاشته و به جنگ و خونریزی جاری در کشور خاتمه دهند ، زیرا جنگ راه حل نبوده و دوام آن باعث خونریزی ناحق وویرانی کشور میگردد.
همینگونه خاطرنشان گردیده که افغانستان یک کشور اسلامی ، آزاد و مستقل بوده که ملت قهرمان افغان در طول تاریخ بخاطر حفاظت از دین ، استقلال و حکمیت ملی ، تمایت ارضی و وحدت ملی خویش قربانی های سنگین مالی و جانی را متقبل گردیده و این ارزش ها ی خورا با حرمت کامل نگهداری نموده اند.
چنانچه تاریخ 26 دلو گواه این حقیقت بوده که نیرو های ظالم و سفاک اتحاد شوری وقت به طورظالمانه بالای این کشور شیرمردان تجاوز بی شرمانه نمودو بعد از مدت 9 سال و 50 روز وحشت وویرانگری به همت والای فرزندان مجاهد این سرزمین بعد ازشکست مفتضاحانه سرافگنده به کشور شان عقب نشینی نمودند.
شورای سرتاسری علما پیشنهاد علمای جید ولایت قندهاررا که اخیرآ صادرشده و درروشنی آیات مبارک قرآن عظیم الشان بین طرف های درگیرآوردن صلح را وجیبه مسلما ن ها خصوصآ علمای دین دانسته اند ، تایید مینماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا