جهان

گران‌ترین آپارتمان در امریکا ۲۳۸ میلیون دالر فروخته شد

واشنگتن – بی بی سی  – ۵ دلو – باختر
کن گریفن، میلیاردر آمریکایی با خرید یک آپارتمان مجلل در مرکز شهر نیویارک به مبلغ ۲۳۸ میلیون دالر ریکارد جدیدی به ثبت رساند. این پنت‌هاوس چهارطبقه که رو به سنترال پارک نیویارک واقع شده است گران‌ترین خانه‌ ای است که تاکنون در آمریکا به فروش رسیده است.
محدوده سنترال پارک در قلب منهتن نیویارک یکی از مشهورترین و گران‎ترین محلات جهان است و اکثر میلیاردرهای جهان خواستار ثبت نام خود در فهرست مالکان خانه‌های بی‌همتای این محله هستند.
این برج ۶۶ طبقه یی کار رابرت ای .‌ام استرن، معمار شناخته شده است و در محله‌ای قرار دارد که به راسته میلیاردرها شهرت یافته است.
کن گریفن، ۵۰ ساله، موسس صندوق سرمایه‌گذاری سیتادل است و به خرید خانه‌های گران قیمت در نقاط مختلف جهان شهرت دارد.
او همین چند روز پیش هم با خرید یک خانه ۱۲۴ میلیون دالری در نزدیکی قصر باکینگهام در مرکز لندن به صدر اخبار جهان راه یافت.
گریفین در سال ۲۰۱۵ با خرید گران‌ترین خانه در میامی فلوریدا به مبلغ ۶۰ میلیون دالر خبرساز شد و همین پارسال هم گران‌ترین آپارتمان شیکاگو را به مبلغ ۵۹میلیون دالر خرید.
خانه‌های مجلل او در شیکاگو، پالم بیچ فلوریدا و هاوایی هم بارها مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.
ریکارد گران‌ترین خانه به فروش رفته در آمریکا تا قبل از این ۱۳۷ میلیون دالر بود که در سال ۲۰۱۴ برای خرید یک خانه در شهر همپتون شرقی نیویارک پرداخت شده بود. #   فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا