امنیت

مشاور امنیت ملی با معاون سرمنشی عمومی ناتو دیدار کرد

کابل باختر 25 قوس
محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی امروز با پتریک ترنر معاون سرمنشی سازمان اتلانتیک شمالی (ناتو) دیدار نمود.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی مشاور امنیت ملی به آژانس باختر، درین دیدار، هر دو جانب در مورد چگونگی تداوم فعالیت نیروهای ناتو در چارچوب مأموریت حمایت قاطع، تعهدات ناتو بعد از سال 2016 و چارچوب تطبیقی آن بحث و گفتگو کردند.
محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی با اظهار این مطلب که نیروهای ملی دفاعی و امنیتی افغانستان در حال احیاء مجدد هستند، بر خودکفائی هرچه بهتر این نیروها با مشوره، تجهیز و آموزش از جانب مأموریت حمایت قاطع، تأکید کرد. مشاور امنیت ملی همچنان، حمایت و آموزش نیروهای افغان را توسط ناتو مؤثر خواند و از تعهد قوی حکومت افغانستان مبنی بر اقدامات جدی علیه چالش های موجود ناشی از فعالیت گروه های تروریستی، اطمینان داد.
وی همچنان بر همکاری های مشترک در راستای مبارزه با تروریزم تأکید کرد و نقش همکاری کشورهای منطقه را درین راستا مهم و حیاتی تلقی نمود.
در همین حال، معاون سرمنشی عمومی ناتو، ضمن تأکید بر تداوم همکاری های این سازمان با افغانستان، از تلاش های حکومت افغانستان در امر مبارزه با تروریزم، تأمین امنیت و تحکیم صلح، اظهار قدردانی نمود و یکبار دیگر از همکاری و حمایت همه جانبه ناتو از نیروهای ملی دفاعی و امنیتی افغانستان، اطمینان داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا