جهان

ترامپ: نمی‌خواهم صدها هزار نفر را در افغانستان بکشم

واشنگتن/وی او ای/ 16 دلو/ باختر
دونالد ترامپ، رییس‌جمهور ایالات متحدۀ امریکا گفت که اراده و رشادت نظامیان امریکایی سبب پیشرفت‌های چشم‌گیر در افغانستان شده است.
دونالد ترامپ، رییس‌جمهور ایالات متحدۀ امریکا گفته است که در صدد پایان بخشیدن جنگ در افغانستان و برگرداندن نظامیان امریکایی به کشورشان است.
ترامپ شام سه‌شنبه چهارم فبروری (۱۵ دلو) در سخنرانی سالانۀ خود از پیشرفت‌ها در وضعیت در افغانستان خبر داد و به مذاکرات جاری صلح آن کشور اشاره کرد.
ترامپ با تاکید بر اراده‌اش برای پایان جنگ در افغانستان و شرق میانه گفت: "می خواهیم جنگ ما در افغانستان پایان یابد و سربازان ما به کشورشان برگردند… در نظر ندارم که صدها هزار نفر را در افغانستان بکشم که اکثر آنان کاملاً بی گناه استند".
ترامپ که در مقر کانگرس ایالات متحده سخنرانی می‌کرد با اشاره به ماموریت نظامیان امریکایی در افغانستان گفت: "وظیفۀ ما نیست که برای کشورهای دیگر به صفت ادارۀ تنفیذ قانون کار کنیم".
رییس‌جمهور ایالات متحده امریکا همچنان گفت که حکومت وی از امنیت ملی امریکا دفاع کرده است و با افراط‌گرایی اسلامی مبارزه می‌کند.
ترامپ از شکست داعش و کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر پیشین آن گروه به عنوان دستآورد حکومتش در امر مبارزه با افراط‌ گرایی یاد کرد.انصاری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا