سیاست

ملاقات وزرای امور خارجه افغانستان و بریتانیا در حاشیه هفتادویکمین اجلاس مجمع عمومی ملل متحد

کابل باختر 30 سنبله
صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه دیروز در حاشیه هفتادویکمین اجلاس مجمع عمومی ملل متحد نیویارک با بوریس جانسن وزیر امور خارجه کشور شاهی بریتانیا، ملاقات کرد.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی وزارت خارجه به آژانس باختر،نخست، وزیر امور خارجه افغانستان در باره اوضاع سیاسی و امنیتی کشور و دستآوردهای حکومت در راستای حکومتداری خوب، اصلاحات انتخاباتی، خود کفایی کشور و مبارزه با فساد به وزیر امور خارجه بریتانیا معلومات داد و از همکاری های بریتانیا با افغانستان، به ویژه در عرصه های امنیتی و گسترش همکاری های انکشافی و افزایش تعداد آموزگاران بریتانیایی برای نیروهای ملی دفاعی و امنیتی افغانستان، ابراز سپاس نمود.
سپس، وزیر امور خارجه بریتانیا از تعهد آن کشور برای ادامه همکاری ها در عرصه های مختلف با افغانستان اطمینان داد و اظهار داشت که بریتانیا همچنان در کنار افغانستان باقی خواهد ماند. وزیر امور خارجه بریتانیا همچنان از اشتراک هیئت آن کشور به سطح عالی رتبه در کنفرانس بروکسل در مورد افغانستان اطمینان داد.
در ادامه این ملاقات، وزرای امور خارجه افغانستان و بریتانیا از همدیگر دعوت نمودند تا در فرصت مناسبی در آینده  به کشورهای همدیگر سفر نمایند و همچنان توافق کردند که وزارت های امور خارجه هردو کشور در آینده نزدیک زمان برگزاری سومین نشست کمیسیون دوجانبه افغانستان و بریتانیا را تعیین کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا