گزارش ها

برای تحقق پروژه های ملی، ملی باید اندیشد

کابل باختر/ 4/ جوزا
گزارشگر آژانس باختر مینگارد: تحقق پروژه های ملی درسرزمین بحران زده افغانستان نیاز به ملی اندیشیدن دارد . خط کشی وشرط گذاری برای تحقق آن به نحوۀ شرط گذاری دربرابر منافع ملی تعبیر می گردد.
به هر صورت پروژه انتقال برق توتاپ به اساس چنین اندیشی ها جنجالی شده و حتی اعترافات مدنی را درپی داشت ، اعتراضاتی برای یک روز بخش از ادارات دولتی از کار انداخت وملیون ها افغانی صرف هزینه تامین امنیت مظاهره کننده گان شد .
درشرایطی تشخیص دوست و دشمن در داخل منطقه و حتی فرامرزی دشوار است و افغانستان درگیر بحران های عجیب و غریب جنگ و سایر ترفندها صادر شده میباشد، خرد جمعی باید برمصلحت اندیشی و تمرکز به منافع ملی حکم کند تا مسایل دیگر.
توتاپ هر مسیری را عبور کند به کلبه های تاریک روشنی می آورد و از ظرفیت برق آن در رشد تولید وضعیت ولایت ها بهره برده میشود .
نگاه ها باید بر اهمیت پروژه باشد تا مسیر عبور ، دشمن می خواهد با استفاده از اختلافات به وجود آمده مساله را رنگ دگر دهد.
درنفس این پروژه به نفع ملت افغانستان است، اما هستند حلقه های که با ترویج مسایل قومی و زبانی می خواهند مردم افغانستان را درگیر بحران دیگری بسازند .
رییس جمهور زمانی پیرامون تعصب صحبت کرد و مطرح ساخت که تعصب جامعه را برباد میکند. آنانی می خواهند تعصب را دامن بزنند و در پی بربادی افغانستان هستند.
افغانستان خانه ای مشترک افغانان است. افغانستان به وحدت و یک پارچگی نیاز دارد و یگانه راه غلبه بر دشواری ها وحدت است.
این سخنانی است که پیوسته نخبه گان جامعه آن را مطرح کرده اند.
وحدت ملی، گذشت ملی ، درک تقابل، هم گرایی و هسویی میخواهد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا