جهان

یک عسل خارق العاده برای درمان زخم کشف شد

لندن/روزنامه دیلی میل/باختر/21اسد

محقیقان یک عسل خارق العاده کشف کرده اند که برای درمان زخم های سربازان تاثیر زیادی دارد و می تواند عفونت های ابر میکروب ها را از بین ببرد.

به گزارش آژانس باختر به نقل از روزنامه ديلی ميل، محققان اين عسل زيست مهندسی شده را به نام سرجی هانی یا عسل جراحی  ناميدند . تاثير اين نوع عسل در مدت يك سال در شفاخانه های هامپشير بریتانیا بر روی كودكان، زنان تازه مادر شده، بيماران سرطانی و افراد سالخورده بررسی شد.
محققان مشاهده كردند كه زخم ها از جمله زخم هايی كه با ابرميكروب های عفونی شده بودند با استفاده از اين نوع عسل در مدت چند روز ترميم شدند .
اين عسل همچنين زخم های سربازان بازگشته از جنگ افغانستان را ترميم كرد و برای درمان جوش و حفاظت از پوست بيماران سرطانی استفاده شده است.
دكتر متئو، مشاور ميكروبيولوژيست در شفاخانه همپشير كه اين مطالعه در آنجا انجام شده است، گفت با وجود اين كه هزاران سال است كه عسل به دليل قدرت درمان كننده آن مورد استفاده قرار می گيرد اما داکتران پنی سيلين و آنتی بيوتيك ها را ترجيح مي دهند.

وي خاطرنشان كرد که سرجی هانی در بسته های ده گرامی ذخيره می شود و می تواند باكتری، جراثیم و عفونت های قارچی را از بين ببرد و زخم ها را ترميم كند.

به گفته وی تاكنون آزمايش های زيادی بر روي اين عسل انجام و آن با عسل های سراسر جهان مقايسه شده است . اين آزمايش ها نشان دادند كه سرجی هانی برای درمان هر نوع عفونت باكتريايی بهتر است.

تاكنون دانشمندان محصولات زيادی را برای از بين بردن باكتری يافتند اما اغلب آنها كمكی به ترميم بافت نمی كند اما عسل يك داروی طبيعی فوق العاده است كه در عين از بين بردن باكتری آسيبی به بافت نمي زند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا