سیاست

محمد اشرف غنی رییس جمهور خطاب به نیروهای امنیتی و دفاعی: تا برقراری صلح، با تمام قوت با هر نوع تهدید مبارزه کنید

کابل ۲۹ اسد باختر
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان روز گذشته از مرکز سوق و ادارۀ پولیس ملی افغانستان در مقر وزارت امور داخله، دیدن کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر٬نخست، مسعود اندرابی سرپرست وزارت امور داخله در مورد وضعیت عمومی امنیتی صحبت کردو گفت: با وجود اینکه در برابر موج های مختلف حملات دشمن مقابله کردیم، به مشکلات پولیس نیز رسیدگی شده است  و برنامه های میان مدت و درازمدت وزارت را تدوین کردیم.
بعداً مل پاسوال عبدالمقیم عبدالرحیمزی رییس پلان و اوپراسیون وزارت امور داخله صحبت کرده، گفت که کارمندان این مرکز وظایف شان را در ۲۴ ساعت در سه نوبت انجام می دهند و بیشتر روی هماهنگی، پلانگذاری اوپراسیون ها، تقویت جزوتام ها و اخذ گزارش ها در سطح کشور تمرکز دارند.
سپس قومندانان امنیه ولایت های ننگرهار و کندز در مورد وضعیت امنیتی ولایات متذکره، به ویژه تامین امنیت مراسم بزرگداشت از صدمین سالروز استقلال کشور معلومات دادند.
رییس جمهوری پس از استماع صحبت های آنان، باابراز تبریکی صدمین سالگرد استقلال کشور گفت که برای عملی کردن پلان امنیتی کابل باید تلاش های بیشتری صورت گیرد.
وی افزود که به احترام این روز خجسته، تمام منسوبان قوای مسلح که اشتباها تی را مرتکب شده بودند و در حبس قرار داشتند به جز از آن عده منسوبان که خیانت ها و فساد کلان کرده اند و یا حق العبد بالای شان باشد، عفو و از حبس رها می شوند.
رییس جمهور خاطرنشان کرد: از هر ساتنمن، افسر و منسوب پولیس ملی افغانستان تشکر می کنم که صدمین سالگرد جشن استقلال را تامین امنیت کردند و این جشن در مرکز و ولایات در فضای امن برگزار شد.
رییس جمهور گفت که افغانستان هدیه کسی نیست، هزاران سال این وطن به خون فرزندان صدیقش حفاظت شده است  و شما منسوبان قوای مسلح، این وطن را برای نسل های آینده امن خواهید کرد.
رییس جمهور کشور در رابطه به صلح گفت که صلح یک ضرورت مملکت است، اما تامین صلح باعث تغییر در پیمان ها با همکاران بین المللی ما نمی گردد.
رییس جمهور غنی خطاب به منسوبان پولیس گفت که نقش شما موجب امنیت جهانی شده است و ما از کسی صدقه نمی خواهیم، این حق ما می باشد. وی افزود که پس از توافقنامه صلح؛ تمویل، تجهیز، آموزش و حمایت های شما ادامه می یابد.
رییس جمهور با تاکید گفت که جمهوریت و قوای امنیتی و دفاعی ما قابل معامله نیستند و  رهبری پروسه صلح نزد ما است و برخلاف اینکه آغاز مذاکرات بدون قید و شرط بوده است، صلح با قید و شرط می باشد.
سرقومندان اعلی قوای مسلح خاطرنشان کرد که بخاطر شما از موقف قوی در مذاکرات صلح قرار داریم و تا برقراری صلح، نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، با قوت تمام با هر نوع تهدید مبارزه کنند.
وی افزود که داعش و سایر تروریستان را در هر جای که قرار دارند، سرکوب، محو و از بین ببرید و به کمک مردم، آنان را از مغاره های شان بیرون کنید.
رییس جمهور گفت: هنوز هم حلقه های ضعیف بین اطلاعات و عملیات ها وجود دارند و باید هر قومندان امنیه نوع بررسی اطلاعات را به صورت واضح و مشخص با رهبری شورای امنیت ملی شریک کند.
رییس جمهوری تصریح کرد که ظرفیت استفاده فعال از تکنالوژی بسیار مهم است و باید در این زمینه توجه صورت گیرد تا بالای اولویت ها تمرکز شود و عملیات ها به گونه موثر انجام شود.
رییس جمهور در اخیر سخنانش به نیروهای پولیس کشور اطمینان داد که از هیچگونه حمایت از آنان دریغ نخواهد کرد.
وی از آنان خواست همان طوریکه در میدان جنگ موفق و پیروز هستند، انتخابات را نیز به موفقیت تامین امنیت کنند.نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا