سیاستاخبارTOPجامعه

وزارت امور خارجه افغانستان از همدردی کشور‌های منطقه و جهان با آسیب‌دیده‌گان سیلاب‌های اخیر در کشور سپاس‌گزاری کرد

کابل ۲۹ ثور باختر
وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان، از همدردی کشور‌های منطقه، جهان و با آسیب‌دیده‌گان سیلاب‌های اخیر در کشور ابراز سپاس‌گزاری کرد.
دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه در صفحه‌ای اکس‌اش نوشته است: « در نتیجه‌ای سیلاب‌های اخیر در افغانستان که صدها شهروند شهید و هزاران خانه ویران شد و فاجعهٔ بزرگ انسانی را به بار آورد، به‌ویژه باشندگان ولایت بغلان بیش از سایر مناطق و شهروندان آسیب دیدند که امارت اسلامی با توجه به همه امکانات موجود به کمک و حمایت آنان اقدامات جدی و تلاش‌های سریع را آغاز کرده است».
این وزارت می‌افزاید: «کشورهای مختلف منطقه و‌ جهان و سازمان‌های بین‌المللی نیز تسلیت و همدردی خود را با افغانان ابراز کرده‌اند. در این راستا قطر، امارات متحدهٔ عرب، عربستان سعودی، کویت، پاکستان، ایران، ترکیه، هند، روسیه، چین، ازبکستان، آذربایجان، جاپان، مصر، کشورهای افریقای جنوبی، ایالات متحده‌ای امریکا، سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیهٔ اروپا به‌خاطر بحران انسانی در افغانستان، ابراز همدردی و غم‌شریکی نموده‌کردند».
وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان این احساس همدردی با افغانستان را شایسته تقدیر دانست و به نماینده‌گی از مردم افغانستان از این کشور‌ها سپاس‌گزاری کرد و بیان داشت که همدلی انسانی، دسترسی مردم به حل مشکلات و اطمینان آنان را ممکن می‌سازد و آن را احساس مشترک همدلی بین‌المللی اسلامی و انسانی می‌داند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا