انتخابات

ثبت بیش از۲۵۰۰ شکایت انتخاباتی

کابل 16 میزان / باختر
کمیسیون شکایات انتخاباتی مصروف بررسی و رسیدگی به دهها شکایتی است که به آدرس آن کمیسیون از مراجع مختلف و اشخاص رسیده است.
مسوولان کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی می گویند که آنان کار شان را غرض رسیدگی  به این شکایت  ها آغاز کرده اند .
به گزارش آژانس باختر؛مسوولان کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی می گوینداین کمیسیون درپیوند به روند رای دهی٬  چهارهزار و پنجصد و دوازده مورد شکایت ثبت کرده است و این شکایات دربیست وسه بخش تصنیف وطبقه بندی شده است .
ده ها مورد از این شکایات به  دخالت مقامات و کارکنان حکومتی  وکارکنان انتخاباتی  در روند رای دهی  تعلق دارد . همچنان ده ها مورد شکایات دیگر در مورد دخالت نامزدان و زورمندان ، خلاف ورزی ها در زمان مبارزات انتخاباتی ، درگیری  مسلحانه درجریان رای دهی  و دست کاری درجدول نتایج مراکز ومحلات رای دهی  درکمیسیون شکایات انتخاباتی ثبت شده است.
به گفته محمد رضا فیاضی معاون سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی از مجموع شکایات ثبت شده  دراین  کمیسیون٬  بیش از  یک هزار مورد آن مربوط به مشکلاتی است  که   در دستگاه های  بایومتریک در روز رای دهی  دیده شده است .
به همین شکل  هفتصد و نود و دو مورد شکایت هم درپیوند به نبود نام مردم  درفهرست  چاپی رای دهندگان  درروز انتخابات ثبت شده است .
مسوولان  کمیسیون شکایات انتخاباتی  می گویند که بعضی از این  شکایات نیاز به اسناد واستناد بیشتری دارد وآنان درحال جمع آوری اسناد بیشتر هستند ولی کار رسیدگی به سایر شکایات راآغاز کرده اند .
این  کمیسیون پانزده روز فرصت  دارد تا به شکایات رسیدگی  کند
انتخابات ریاست جمهوری  با مشارکت  حدود دوملیون وهفتصد  هزار رای دهنده  در ششم میزان برگزارشد ٬ ادعای  تقلب گسترده نیز مطرح  شده است .شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا