اقتصاد

کمیسیون تدارکات ملی ۱۲ قرارداد را به ارزش حدود ۱،۶ میلیارد افغانی منظور کرد

کابل 17دلو باختر
تحت ریاست محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان جلسه  کمیسیون تدارکات ملی شام روز پنجشنبه ۱۵ دلو  برگزار گردید.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژآنس باخترخبر داد،در این جلسه ۴۱ پروژه و موارد تدارکاتی از ۹ وزارت و ادارات مستقل حکومت مورد بحث و مداقه قرار گرفت که در نتیجه ۱۲ قرارداد به ارزش حدود  ۱،۶ میلیارد افغانی از سوی کمیسیون تدارکات ملی مورد تصویب قرار گرفت، ۴ پروژه دیگر رد و ۹ پروژه جهت بررسی های بیشتر و رفع خلا های تخنیکی به نهاد های مربوطه شان اعاده گردید. 
اسفالت سرک به طول ۱۵ کیلومتر در شهر شبرغان، تدارک امور خدمات فلایت چک میادین هوایی هرات و مزار شریف، عرضه خدمات وقایوی صحی در ولایات بلخ، کندهار، هرات، بدخشان، غزنی، کابل و کندز و تمدید ۱۲۰ کیلومتر لین برق در ولایت فراه از جمله تعداد از پروژه های منظور شده می باشد.
در این جلسه کمیسیون تدارکات بیشترین موارد تدارکاتی مربوط به وزارت صحت عامه و وزارت فواید عامه می گردید و رئیس جمهور غنی ضمن مداقه بالای پروژه های این دو وزارت خواستار اصلاحات بیشتر در عرصه ظرفیت منابع بشری و مکانیزم های کاری آنها گردید.
رئیس جمهور کشور به مسئولین وزارت صحت عامه هدایت دادند تا اصلاحات و اقدامات لازم را در بخش تدارکات و تقویت ظرفیت تدارکاتی در آن وزارت رویدست گیرد. وی همچنان مسئولین به وزارت فواید عامه هدایت داد تا با مشوره با تمویل کننده های آن وزارت، برنامه ها و پروژه های خویش را به صورت کلی مورد بررسی قرارداده و یک برنامه واضح تطبیق پروژه ها و مصارف آنها را برای سال ۱۳۹۵ تدوین نماید.
محمد اشرف غنی همچنان تآکید ورزید که به منظور تامین کیفیت بهتر طرح تخنیکی و تطبیق عملی پروژه ها، آن وزارت باید یک نهاد قوی نظارتی را ایجاد و یا استخدام نماید.
رئیس جمهوری اسلامی افغانستان ضمن تاکید بر پائین آوردن قیمت پروژه های سرک، بالای تورید و استفاده  مواد ساختمانی با کیفیت و همچنان مکانیزم سنجش ظرفیت شرکت های بین المللی و داخلی تاکید ورزید.

کمیسیون تدارکات ملی  تا اکنون طی ۴۰ جلسه مسلسل خویش حدود ۵۷۲ قرارداد را با ارزش مجموعی بیشتر از ۹۴،۶  میلیارد افغانی منظور نموده است.
در این جلسه کمیسیون تدارکات ملی، محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، وزرای مالیه، اقتصاد وعدلیه، مسؤلین اداره تدارکات ملی و ناظرین شفافیت از کاکس پارلمانی افغانستان، نماینده گان مفتش ویژه ایالات متحده در امور بازسازی افغانستان و نماینده قوای ائتلاف در افغانستان نیز اشتراک داشتند.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا