اخبارفرهنگ

محمد طاهر زهیر: از ابزارهای گوناگون حقوقی، دیپلماتيک و بین المللی برای دادخواهی خبرنگاران کار می گیریم

کابل/ ۱۸ جدی/ باختر

مسوولان شماری از رسانه ها و نهادهای حامی نگاران امروز در دیدار با محمد طاهر زهیرسرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ، روی تامین امنیت خبرنگاران به بحث پرداختند.

به گزارش آژانس باختر؛ دراین دیدار آنان نگرانی شان را ازقتل های هدفمند خبرنگاران و فعالان مدنی ابراز کردند و روی شیوه های جلوگیری از همچو رویدادها تاکید کردند.

آنان بیان کردند که حمایت از خبرنگاران و رسانه ها از وظایف و اهداف وزارت اطلاعات وفرهنگ است، باید به این مساله توجهٔ جدی شود و نیز در گفت وگوهای صلح میان هیئت دولت افغانستان و گروه طالبان به همان پیمانه که دربارۀ آتش بس گفت وگو می شود، دربارۀ توقف قتل های هدفمند و زنجیره یی خبرنگاران نیز بحث شود. آنان همچنان از سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ خواستند که مرکز هماهنگی میان وزارت اطلاعات و فرهنگ و نهادهای رسانه یی ایجاد شود.

دراین دیدار، عبدالمنان شیوای شرق معین امورنشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ، در رابطه به پیشنهاد و طرح های ارائه شده به تفصیل صحبت کرد و گفت: این وزارت، گام های موثری در این راستا برداشته است که به زودی با جامعۀ رسانه یی کشور شریک خواهد شد.

محمد طاهر زهیر، سرپرست وزرات اطلاعات و فرهنگ، در این نشست گفت: ذهن ما متمرکز به وضعیت فعلی و چالش هایی است که در برابر خبرنگاران در کشور وجود دارد. او گفت: تلاش داریم که با استفاده از ابزارهای حقوقی، دیپلماتيک و بین المللی برای خبرنگاران دادخواهی کنیم و به زودی به همین هدف، با حضور مسوولان نهادهای بین المللی، دیپلماتان، رسانه ها و نهادهای حامی خبرنگاران نشستی برگزار خواهیم کرد.

سرپرست وزرات اطلاعات وفرهنگ، تصریح کرد: وزارت اطلاعات وفرهنگ به حمایت و قوت رسانه ها نیاز و بستگی دارد و هرقدری که وزارت اطلاعات وفرهنگ آبرومند باشد، به همان اندازه رسانه های کشور آبرومند و با عزت می شوند. جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا