اقتصاد

فابریکه سمنت غوری درسه سال آینده هشتاد درصد سمنت نیاز کشور را تامین می کند

کابل باختر 18 حمل
احمد ضیاء مسعود نماینده فوق العاده رئیس جمهوردر امور اصلاحات و حکومداری خوب  ،امروز  با صاحبان وسها مداران فابریکه سمنت غوری ملاقات کرد.
در این ملاقات میرویس عزیزی یکی از سهمداران این فابریکه صحبت نموده ابراز داشت: سمنت غوری21 نفر سهامدار دارد و بیش از 1500 تن دراین فابریکه مصروف کاراند .
این شرکت  درحال حاضر روزانه 1200 تن سمنت تولید دارد و در نظر است در فاز جدید تا سه سال آینده تولید این شرکت به 6 هزار تن افزایش یابد.
او علاوه نمود ، روزانه 8400 تن سمنت در کشور به مصرف می رسد ، که ازاین میان تنها 7200 تن آن از پاکستان وارد میگردد. که با فعال شدن فاز دوم فابریکه سمنت غوری هشتاد درصد نیاز های کشور تآمین خواهد گردید.
عزیزی گفت: کمبود برق ، عدم استفاده از سمنت غوری در کار ساخت وساز توسط ادارات دولتی وبرخورد سیاسی با سهامداران این شرکت  از مشکلات فرا روی این شرکت می باشد.
نماینده فوق العاده رئیس جمهور ضمن استماع گفته های آنان ابراز داشت: حکومت وحدت ملی از تولیدات داخلی حمایت همه جانبه مینماید  ، وی به آنان وعده  نمود در قسمت استفاده از سمنت غوری با مراجع مربوطه صحبت نموده  ومشکلات آنان را در جلسه کابینه مطرح می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا