فرهنگ

کمیسیون تجلیل از بامیان بحیث پایتخت فرهنگی سارک جلسه کرد

کابل باختر/ 11/حمل
کمیسیون تجلیل  از بامیان به حیث پایتخت فرهنگی کشور های عضو سارک امروز تحت ریاست سید مصدق خلیلی سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ و رییس آن کمیسیون جلسه کرد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، دراین جلسه که به اشتراک انجنیر محمد یوسف پشتون مشاور ارشد رییس جمهور درامور ساختمانی ، والی بامیان ، سرپرست وزارت امور زنان ، رئیس عمومی ادارۀ حفاظت از محیط زیست، معیینان وزارت های انکشاف دهات ،شهر سازی، فواید عامه ، تحصیلات عالی ، اداره مستقل هوا نوردی و نمایندگان با صلاحیت وزارتها و ریاست های مستقل برگزار شد . سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ درسخنرانی مختصر گزارش کارکردهای کمیسیون را ارائه کرد.
او همچنان گفت، تاهنوز وزارتها و ادارات مستقل به تعهدات شان درراستای آماده سازی بامیان به حیث پایتخت فرهنگی کشورهای سارک عمل نکرده اند.
  وی ابراز امیدواری کرد تا وزارت خانه های ذیربط به مسئولیت های خویش عمل کنند تا توانسته باشیم از بامیان به عنوان پایتخت فرهنگی سارک به خوبی تجلیل کنیم.
پس از آن کمیسیون به اتفاق آرا چهار کمیته ، امنیتی ، فرهنگی ، تشریفات و تهیه وتدارکات را ایجاد کرد و کمیته های چهار گانه وظیفه گرفتند تا در جلسۀ آینده که به روز شنبه 15 حمل برگزار می شود گزارش کارکرد های خویش را روی یک برنامه ریزی منظم به جلسه ارائه کنند.
به همینگونه سید مصدق خلیلی سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ لوگوی راکه از طرف وزارت اطلاعات وفرهنگ بدین مناسبت تهیه و از سوی سازمان سارک تایید شده است به جلسه  معرفی کرد و اعضای جلسه پس ازبحث آن را مورد تائید قراردادند.
متعاقباً اجندای مراسم رسمی برگزاری بامیان بحیث پایتخت فرهنگی کشور های سارک ازطرف سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ به جلسه ارائه شد که پس از مداقه مورد تائید قرارگرفت.
مراسم رسمی بامیان بحیث پایتخت فرهنگی کشورهای عضو سارک درپانزده ثور سالروان با حضور وزرای فرهنگ کشور های حوزه سارک و سکرترجنرال سازمان سارک و برخی دیگر از مهمانان خارجی و مقامات مرکز و ولایات کشور دربامیان برگزار میشود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا