فرهنگ

آژانس فرانسپرس صفحه ویژۀ انترنتی را برای سردار احمد شهید خبرنگار افغان آن آژانس ایجاد کرد

کابل باختر/ 1/ ثور
آژانس خبری فرانسپرس دریک گزارش ویژه ضمن آنکه کار سردار احمد خبرنگار مقتول آن آژانس را درافغانستان ستود، وضعیت خبرنگاران را در کشور نیز ارزیابی کرده است.
درگزارش این آژانس خبری از سردار احمد شهید به عنوان خبرنگار با استعداد ، توانمند و متعهد یاد شد که با درنظر داشت اساسات ژورنالیزم کار مسلکی و هدفمندانه میکرد.
سردار احمد شب نوروز در هوتل کابل سرینا با همسر و دو فرزند کوچکش دریک حمله تروریستی که طالبان مسوولیت آن را به دوش گرفتند  به شهادت رسید و کوچکترین فرزند او ابوذر که هنوز سه ساله نشده است زخمی شد.
ابوذر اکنون بهبود یافته و با خانواده پدرش زندگی میکند.
همکاران این خبرنگار جوان به پاس خدمات سردار شهید و کار مسلکی و هدفمندانه او صفحه انترنتی راگشوده اند این صفحه به هدف کمک با ابوذر یگانه یادگار بجا مانده از سردار شهید ایجاد شده است تا او درآینده بتواند زندگی جدیدی رادرکنار اعضای خانواده پدرش درکانادا داشته باشد.
بخش دیگری از این گزارش روی وضعیت خبرنگاران در افغانستان و فضای کاری آنان اختصاص یافته است .
دراین گزارش از امنیت خبرنگاران ابراز نگرانی گردیده و هشدار داده شده که ادامه این وضعیت میتواند روند رشد آزادی بیان را متاثر سازد.
این گزارش درحالی نشر میگردد که کمیته حمایت از خبرنگاران که مقر آن در نیویارک است افغانستان رادر زمره سیزده کشور قرار داده که کار خبرنگاری  درآن  خطرناک است .
عراق در صدر این فهرست و هندوستان دراخیر آن قراردارد و افغانستان در رده ششم است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا