اخبارجامعه

برنامۀ دو ماهه، صلح و میانجیگری در بدخشان پایان یافت

فیض آباد، 5 اسد، باختر
موسسۀ بازسازی افغانستان و تعلیمی زنان به همکاری مالی دفتر “یو ان دی پی سازمان ملل متحد” برنامۀ دو ماهه را که در مورد صلح و میانجیگری در بدخشان برگزار کرده بود، دیروز پایان یافت.
شیرعلی قاسمی ترینر این برنامۀ به خبرنگارمحلی آژانس باختر گفت که چهل وسه سال جنگ و کشمکش ها در کشور مردم ما را زیان مند ساخته است که “موسسۀ آرو” خواست پیرامون حل منازعات و راه رسیدن به صلح را در بر نامه های جداگانه به صدها تن از اقشار مختلف بدخشان به صورت مستقیم وغیر مستقیم در شهر فیض آباد و ولسوالی بهارک در بخش های حل منازعات و چگونگی رسیدن به صلح و یک دیگر پذیری آگاهی دهی و ظرفیت سازی کند.
مولوی نثار احمد احمدی معاون والی بدخشان گفت که آگاهی دهی در مورد صلح و حل چالشها و منازعات از جمله نیاز های جامعه محسوب می شود و از دید گاه شرع صلح نیز جایگاه خاصی دارد و حکومت های اسلامی مکلف به تامین امنیت اتباع مسلمان و غیر مسلمان خود می باشد.
همچنان معزالدین احمدی رئیس اطلاعات و فرهنگ بدخشان گفت که در جوامع اسلامی عدم تطبیق شریعت باعث بروز اختلافات و تشنجات می شود و هنگام که شریعت به صورت درست تطبیق شود نزاع و شکر رنجی ها نیز از میان بر داشته می شود.
گفتنی است که موسسۀ آرو”بازسازی افغانستان و تعلیمی زنان” به همکاری ریاست های اطلاعات و فرهنگ، اقتصاد، انکشاف دهات، و ولسوال بهارک بدخشان دوازده کارگاه آگاهی دهی را به باشندگان بدخشان در بخش های حل منازعات ومیانجی گری و رسیدن به صلح، دوازده برنامۀ رادیویی و دو برنامۀ تلویزیونی را پیرامون صلح در شهر فیض آباد مرکز بدخشان و ولسوالی بهارک آن ولایت به هدف کاهش خشونت و تامین امنیت و یکدیگر پذیری راه اندازی کردبود.
حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا