فرهنگ

34 جلد کتاب پروفایل ولایت ها ، به وزارت اطلاعات وفرهنگ سپرده شد

کابل باختر10 میزان
کتاب های پروفایل ولایت ها ، چشم اندازانکشاف اقتصادی و اجتماعی ، امروز ازسوی معین مسلکی وزارت اقتصاد به حسینه صافی سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ ، سپرده شد .
به گزارش خبرنگار آژانس باختر٬ محمد اسماعیل رحیمی معین مسلکی وزارت اقتصاد، هنگام سپردن این کتاب ها به حسینه صافی سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ، خاطرنشان کرد که وزارت اقتصاد دررابطه به وضعیت اجتماعی و اقتصادی 34 ولایت کشورمعلومات تهیه کرده است ومعلومات هر ولایت را دریک جلد جداگانه به چاپ رسانیده است .
اوگفت که درهر جلد این کتاب ها یک ولایت به معرفی گرفته شده است و در رابطه به تاریخ ، موقعیت جغرافیایی ، واحد های اداری ، نفوس ، ساحات باستانی و آبده های تاریخی و وضعیت عمومی اکثربخش های ولایت ها ، معلومات ارائه شده است . 
رحیمی افزود که درگرد آوری معلومات و ارقام این کتاب ها ، نهاد های ذیربط مرکز و  ولایت ها و درراستای چاپ کتاب ها ، شماری ازنهاد های بین المللی با وزارت اقتصاد همکاری کرده اند .
حسینه صافی با قدردانی ازاین اقدام نیک وزارت اقتصاد ، تهیه معلومات و چاپ کتاب های پروفایل ولایت ها ، چشم اندازانکشاف اقتصادی و اجتماعی  را گام ارزشمند درراستای معرفی ولایت های کشور دانست  .
وی افزود که اگر وزارت اقتصاد این کتاب ها را ازطریق انترنت به دسترس قراردهد ،  بیشتر مردم قادرخواهند شد تا از معلومات و داشته های این کتاب ها استفاده کنند.
سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ اضافه کرد که این وزارت نیز می کوشد که  پروفایل فرهنگی ولایت های کشور را آماده کند و کاردراین راستا درجریان است.
احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا