جهان

برلین با وجود کاهش مهاجران، ده ها اقامتگاه جدید می سازد

برلین/ دویچوله/ ۱۶ جوزا/ باختر
در دوران کرونا و کمبود مسکن، پایتخت آلمان پلان های احداث اقامتگاه های جدید برای پناهجویان را تایید کرده است.
فعلاً رعایت دستورالعمل های صحی برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در برخی از کمپ ها بسیار دشوار است. در مجموع قرار است طی چند سال آینده با بلوک های کانکریتی پیش ساخته ۳۸ اقامتگاه جدید برای پناهجویان ساخته شود که به گفته مسوولان ۸۰ سال دوام خواهند داشت.
به گفته مسوولان، ساخت هشت مرکز که گنجایش حدود دو هزار تن را دارند، تا تابستان سال آینده به پایان می رسد. الکه برایتن باخ، وزیر ادغام، کار و امور اجتماعی ایالت برلین گفت که به این ساختمان ها به دلایل مختلف نیاز است و برخی از آن ها جایگزین کانتینرهای مسکونی یی می شود که قرار بود حداکثر سه سال از آن ها استفاده شود و در اوج بحران مهاجرت طی سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ پیرامون برلین ایجاد شدند.
برایتن باخ افزود، این پلان ها در مطابقت با شمار پناهجویانی که انتظار می رود به برلین بیایند، تدوین شده است. تعداد پناهجویان دربرلین و مناطق دیگر آلمان طی چند سال گذشته به صورت ممتد کاهش یافته است. براساس آمار رسمی، برلین در سال ۲۰۱۹، ۶ هزار و ۳۱۶ پناهجوی جدید ثبت کرد که به این ترتیب شمار آنان در مقایسه با ۷۲۶۰ تن در یک سال قبل از آن کاهش یافته است. در چهار ماه نخست سال ۲۰۲۰، ۱۵۷۵ پناهجو به برلین رسیدند.
به این ترتیب وضعیت در برلین در مقایسه با سال ۲۰۱۵ بسیار متفاوت است. در آن زمان ۵۵ هزار پناهجو به برلین آمدند و نواحی محلی مجبور شدند، از سالون های ورزشی مکاتب برای اسکان پناهجویان استفاده کنند. حالا وضعیت به حالت عادی برگشته است و برلین می تواند براساس سیستم توزیع آلمان سالانه حدود ۵ درصد از پناهجویان تازه رسیده را قبول کند. فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا