گزارش ها

نظامیان امریکایی : مشکل افغانستان ناشی از مداخلات پاکستان است

کابل باختر/ 18/ سرطان
نشریه دیلی کالر که ازواشنگتن نشرات میکند درشماره اخیر خود مطلبی را به قلم یک دگروال متقاعد امریکایی تحت عنوان مشکل افغانستان پاکستان است به نشر رسانده است .
به گزارش آژانس باختر ، نویسنده مطلب به سخنان اخیر سفیر قبلی پاکستان درواشنگتن اشاره نموده و گفته است که حتی سفیر سابق خود پاکستان خواهان اقدامات جدی علیه اسلام آباد میباشد.
این دگروال متقاعد امریکا به نشریه دیلی کالر گفته است امریکا تا زمانی در جنگ افغانستان پیروز شده نمی تواند که پاکستان از حمایت طالبان افغان ، شبکه حقانی و دیگر گروه های تروریستی دست برنه دارد.
نویسنده مطلب از قول این صاحب منصب متقاعد امریکایی می آورید : دراین مورد نباید اشتباه کرد که پاکستان خواهان پیروزی امریکا درافغانستان نیست زیرا پاکستان افغانستان را یک کشور تحت نفوذ خود می شمارد.
نویسنده به ملیارد ها دالر کمک امریکا که در دوره های رهبری جورج بوش و بارک اوباما به پاکستان داده شده است ، اشاره میکند و می افزاید این کمک هیچگاه پاکستان را وادار نساخت که با طالبان افغان روابط خود را قطع نماید.
به نوشته نشریه پاکستان یک ملت واحد و طبیعی نیست بلکه یک کشوری است که در نتیجه تقسیم شدن هند برتانوی از ملت های پارچه شده مختلف تشکیل شده است.
به عقیده نویسنده مطلب مفکوره تقویه افرادط گرایی در پاکستان در وقت حکمرانی جنرال ضیا الحق رییس جمهور سابق آن کشور پایه گذاری شد و هدف ازآن سرکوب جنبش های قومی و جدایی طلبی دراین کشور بود که بعداً دامنه آن وسیع شد و به گروه های مختلف تروریستی تقسیم گردید و امروز به یک مشکل جدی برای افغانستان و منطقه تبدیل شده است.
ختم/ خالقیار …ک..م

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا