جهان

سیل در هند بیش از 1000 کشته گرفت

دهلی جدید -ایرنا- 5 سنبله – باختر
به گفته مقامات هندی در طول فصل بارانی سال جاری در هند بیش از یک هزار نفر به دلیل جاری شدن سیل در مناطق مختلف این کشور جان خود را از دست داده اند.
به گزارش  روزنامه 'تایمز اف ایندیا'، وزارت داخله هند اعلام کرد: در سال جاری، تنها در ایالت کرالا  در جنوب هند، نزدیک به 450 نفر به دلیل جاری شدن سیل جان خود را از دست داده اند و بیش از یک میلیون نفر مجبور به ترک خانه های خود شده اند. تلفات انسانی ناشی از سیل در چهار ایالت دیگر هند نیز 600 نفر برآورد شده است.
مرکز مدیریت حوادث وزارت  داخله هند افزود: بیش از 7 میلیون نفر در هند تحت تاثیر سیل قرار گرفته اند درحالی که یک میلیون 700 هزار نفر در کمپ های نجات زندگی می کنند. علاوه بر کرالا، چهار ایالت سیل زده دیگر هند شامل اوتار پرادش، بنگال غربی، کارناتاکا و آسام می شوند.
بر اساس گزارش سازمان مدیریت آفات طبیعی هند، سالانه به طور متوسط 1600 نفر در این کشور به دلیل سیل جان خود را از دست می دهند. آسیب های مالی و زراعتی این سیل ها سالانه بیش از 47 میلیارد روپیه هندی اعلام شده است.
بر اساس گزارش وزارت  داخله هند، در سال گذشته بیش از 1200 نفر در هند به دلیل سیل کشته شدند.
باران های موسمی که از ماه جون تا سپتامبر به طور منظم در هند ادامه دارد همه ساله خسارت جانی و مالی زیادی دراین کشور برجای می گذارد.ختم / فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا