صحت

یک قدم مهم در راستای انکشاف خدمات صحی در فراه برداشته شد

کابل/4/حمل/باختر
سنگ بنای ساختمان شفاخانه ولایتی فراه، توسط دوکتور ثریا دلیل وزیر صحت عامه  گذاشته شد.
کار این تعمیرکه به ارزش سه صد و نه میلیون افغانی از بودجه دولت افغانستان، در زمینی به مساحت 50 جریب اعمار میگردد، در ظرف سه سال آینده به اکمال خواهد رسید.
به اساس معلومات ریاست نشرات وزارت صحت عامه به آژانس باختر، محفلی که به این مناسبت ترتیب یافته بود، دوکتور ثریا دلیل وزیر صحت عامه صحبت کرده، اعمار شفاخانه صد بستر را یک برنامه مهم انکشافی، در ارایه خدمات صحی برای مردم ولایت فراه عنوان نموده گفت: پیش از سال 1391 درمرکز ولایت فراه، یک شفاخانه در سطح شفاخانه ولسوالی فعالیت داشت که در بهار همان سال به شفاخانه ولایتی ارتقا نمود و فعالیت های خویش را دربخش های جراحی، داخله، ولادی نسایی، اطفال، صحت روانی، صحت دندان، فزیوتراپی، بانک خون و بخش تشخیصیه گسترش داد.
وزیر صحت عامه از انکشاف  منابع  بشری صحی در ولایت فراه نیزیاد آوری نموده گفت: هم اکنون 25 تن از خواهران ما درمکتب قابله گی فراه آموزش های قابله گی جامعه را فرا میگیرند و نیز 141 تن که 50 تن  آنها را دختران تشکیل میدهند، مصروف فرا گیری تعلیمات نرسنگ و قابلگی در انستیتوت علوم صحی فراه  میباشند که در آینده نزدیک  به عرضه خدمات صحی در این ولایت می پردازند.
گفتنیست که هم اکنون در ولایت فراه 38 تسهیل صحی از جمله یک شفاخانه ولایتی، یک شفاخانه ولسوالی، دو مرکز صحی جامع بستردار در سطح ولسوالی، 9 مرکز صحی جامع، 4 مرکز صحی اساسی، 20 مرکز صحی فرعی و یک مرکز صحی محبس  فعالیت دارد.
در  این مراسم محمد عمر شیرزاد والی ولایت فراه، تعدادی از وکلای فراه در شورای ملی، رییس شورای ولایتی، برخی از مقامات دولتی و متنفذین محل اشتراک نموده بودند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا