سیاست

جلسۀ شورای عالی توسعۀ شهری به ریاست رییس جمهور غنی برگزار شد

کابل /15 میزان / باختر
جلسۀ شورای عالی توسعه شهری دیروز به ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان در قصر چهارچنار ارگ برگزار شد.
به اساس معلومات دفترسخنگوی رییس جمهور به آژانس باختر، در این جلسه روی مشکل های و دستآوردهای شاروالی شهر قلات مرکز ولایت زابل، طرزالعمل صدور جواز ساختمانی، لایحه وظایف برای چهار ترمینل ترانسپورتی در چهار سمت کابل و طرح انکشاف چمن حضوری، بحث همه جانبه شد.
در نخست، صدرالدین زیور شاروال شهر قلات گزارش خود در رابطه به طرح های انکشافی، برنامه های تطبیق شده و چالش ها در این شهر، ارائه کرد.
رییس جمهوری در این خصوص گفت که ارگان های مربوط باید منابع و امکانات را به دسترس شاروالی قلات قرار دهند تا در تطبیق برنامه ها و طرح های متذکره، اقدام شود.
سپس احمد ذکی سرفراز شاروال کابل، طرزالعمل صدور مجوز ساختمان را به جلسه ارائه کرد و گفت که این طرزالعمل شامل روند تهیه پلان انکشافی، مطالعه چارچوب طراحی شهری، زون ها و پلان انکشافی شهر کابل، مشخصات زون های رهایشی و ساحات رهایشی کم منزل و متوسط منزل و ساحات مختلط است.
بعد لایحه وظایف برای چهار ترمینل ترانسپورتی و لوژستیکی در چهار سمت کابل از سوی فرید احمد مهمند مشاور مقام عالی ریاست جمهوری در امور ترانسپورت، ارائه شد.
وی افزود که با ایجاد این ترمینل ها، مراکز توزیع و ارزش افزایی اموال تجارتی و محصولات زراعتی به بیرون از شهر انتقال می یابد.
وی تصریح کرد که اموال مورد ضرورت مستهلکان توسط وسایط باربری کوچک در داخل شهر توزیع خواهد شد.
بعد طرح انکشاف چمن حضوری توسط ادریس صادقی یکتن از مسوولان ادارۀ انکشاف زون پایتخت ارائه شد.
وی گفت که هدف از این طرح ایجاد تفریحگاه معیاری، احداث ساحات فرهنگی و اجتماعی، احداث میدان های ورزشی، بهبود محیط زیست پایدار، ایجاد فرصت های کاری و منبع عایداتی پایدار برای دولت و تشویق بخش خصوصی به خاطر سرمایه گذاری، است.
رییس جمهوری خطاب به مسوولان ادارات مربوط گفت که در خصوص تطبیق طرح های متذکره، در هماهنگی با نهادهای ذیربط اقدامات عملی کند. ماری

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا