جهان

اجلاس “آسه آن” در سنگاپور آغاز شد

سنگاپور – ایرنا – 8 اسد – باختر
سنگاپور از امروز هشتم ماه اسدمیزبان چندین اجلاس منطقه ای و بین المللی مرتبط با اتحادیه جنوب شرق آسیا ' آسه آن ' از جمله پنجاه و یکمین نشست وزرای امور خارجه این اتحادیه و نشست های مرتبط با آن است .
به گزارش ایرنا، از رسانه های آسیایی، وزیران امور خارجه 10 کشور عضو این اتحادیه به همراه وزیران امورخارجه کشورهای ناظر از جمله ایران در پنجاه و یکمین نشست ، کنفرانس بعد از نشست وزیران خارجه، نوزدهمین نشست آ.سه.آن پلاس، هشتمین نشست وزیران شرق آسیا و بیست و پنجمین همایش منطقه ای آ.سه.آن در باره آخرین تحولات منطقه ای و فرا منطقه ای گفت و گو می کنند.
طبق گزارش مرکز مطالعات آسه آن، سنگاپور در سال جاری میزبان و یا ریاست حدود 200 نشست مختلف مرتبط با این اتحادیه منطقه ای را در سطح سران، وزرا، کارشناسان ارشد و همچنین گروههای کاری مختلف بر عهده دارد.
طبق گزارش شبکه تلویزیون 1 مالزیا، وزرای امور خارجه آ.سه.آن در این نشست شش روزه همکاریهای جاری و آینده و همچنین مشارکت در جلسات دیگری در خصوص معماری منطقه و توسعه بین المللی و منطقه ای را در دستور کار خود دارند.
دور پنجاهم این نشست سال گذشته به میزبانی فیلیپین در مانیلا پایتخت این کشور برگزار شد.
طبق گزارش رسانه ها احتمالا مایک پمئو، وزیر امور خارجه آمریکا دراین اجلاس شرکت می کند و علاوه بر دیدار با وزیران امور خارجه آسه آن، با همتایان کوریای شمالی و جنوبی خود دیدار و گفت وگو خواهد داشت.
آمریکا وکوریای شمالی در  ماه جوزا در اجلاس دوجانبه سنگاپور توافقنامه خلع سلاح اتمی را امضا کردند. ختم / فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا