گزارش ها

روز های تاریخی مایه مباهات ملت است

کابل باختر/ 3/ حوت
در تاریخ جوامع بشری روزهایی وجود دارند که نه تنها ما به مباهات بل سر آغاز تحولات ژرف نظامی ، سیاسی درک شور ها محسوب میشود.
سوم حوت نیز چنین روز تاریخی برای مردم افغانستان میباشد .
گزارشگر آژانس باختر مینگارد: تاریخ جوامع بشری شاهد رویداد های میباشد که نه تنها ملت آنرا مایه افتخارات و مباهات شان می دانند ، بل آن سرآغاز تحولات ژرف سیاسی و نظامی محسوب میکنند. قیام خونین سوم حوت شهروندان کابل نیز ازچنین روزها درتاریخ پیکار های عدالت و آزادی خواهی مردم این سرزمین محسوب میشود.
بیشتر از سه دهه قبل شهروندان کابل ، درست زمانی که قشون سرخ شوروی وقت درسراسر کشور حضور داشتند و با سازوبرگ مدرن نظامی استقلال ، آزادی و تمامیت ارضی این کشور را زیر سوال برده بودند ، با دستان خالی دربرابر قشون سرخ شوروی ایستادن و خون های گرم شان را نثار آزادی و استقلال خواهی کردند.
در آن زمان جاده های شهرکابل خونین گردید ، سینه های آزادی خواهان توسط سلاحهای دشمن سوراخ شدند.
قیام سرکوب شده به عنوان نقطه عطف درمبارزات آزادی خواهانه ای مردم افغانستان ثبت صفحات تاریخ شد.
از آن روز بود که متجاوزین دانستند که نمیتوانند ، آزادی و استقلال این مردم را گرفت.
پس از آن روز هسته ای مقاومت در اکناف و اطراف کشور قوی ترشد و باگذشت زمان قوام گرفت .
سر سپرده گان راه آزادی ، برمواضع دشمن بزرگ و قوی که حتی غرب شکست آن را درذهن نداشت ساختند.
این ضربات به حدی خورد کننده و قوی بود ، سرانجام این قدرت بزرگ جهان دربرابر اراده و تصمیم ملت افغانستان زانو زد و فرار کرد .
یادی از چنین روزها ، یادی از روزهای تاریخی میباشد که بیانگر شجاعت و مردانگی این ملت در برابر متجاوزین میباشد . سالها ازاین روز میگذرد ، اما مردم میخواهند که نباید چنین روزها فراموش گردد، یاد آوری ازچنین روزها که همه به آن می بالند مستلزم رسیده گی به خانواده های میباشد که آنها در راه آزادی، نان آوران خانه های شان را از دست داده اند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا